محبوب حیدری با بیان اینکه تکمیل طرحهای راهسازی استان اردبیل نیازمند ۳۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: پارسال این مبلغ ۲۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد و امسال این رقم به ۳۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
او اظهار کرد: هر سال اعتبارات راهسازی در ۶ ماهه دوم سال به استان اردبیل اختصاص مییابد که بهدلیل سردسیر بودن منطقه امکان اجرای طرحها در فصل زمستان مقدور نیست و ضرورت دارد برای تسریع طرحهای راهسازی، اعتبارات راهسازی استانهای سردسیر در ۶ ماه نخست و استانهای گرمسیر هم در ۶ ماه دوم پرداخت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به روند عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم خاطر نشان کرد: طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که بهسازی ۱۴۴ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و از این میزان هم بهسازی ۳۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.
حیدری افزود: پیشبینی میشود امسال احداث ۴۰ کیلومتر در بزرگراه اردبیل - سرچم با تلاش پیمانکاران این پروژهها و تامین اعتبارات لازم این طرح تا پایان سالجاری به بهرهبرداری برسد.
او ادامه داد: برای تکمیل بزرگراه اردبیل - سرچم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده و تامین آن از محلهای مختلف مورد پیگیری قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محلهای مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.
حیدری یاد آور شد: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم در ۶ قطعه قابل اجرا است، طوری که قطعات پنج و ۶ دارای تونل و پلهای خاص در حدود ۴۳ کیلومتر باقی مانده که ظرف ۲ ماه آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد.
او با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در سالهای گذشته با تلاش مسئولان استانی و پیگیریهای جدی تلاش شد تا تمام راههای مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهرهمند شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: سالانه ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث میشود و برای احداث این میزان بزرگراه ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
حیدری با تقدیر از تلاشهای فداکارانه و شبانه روزی پیمانکاران افزود: تا چهار سال آینده بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راههای شریانی استان اردبیل به بزرگراه تبدیل میشود و بهرغم بدهیهای سنگین به پیمانکاران اجرای طرحهای بزرگراهی تداوم خواهد یافت.