سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل صمت گیلان:

لاهیجان مهد صنعت چای و کلوچه کشور است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: لاهیجان، مهد و خاستگاه کارخانجات شاخص کشور در تولید چای و کلوچه است.

تیمور پورحیدری در جمع برخی از صنعتگران شهرستان لاهیجان در محل سالن نشست های فرمانداری پس از شنیدن نظرات و مشکلات تولیدکنندگان، گفت: همه ارکان دست‌اندرکار حوزه تولید، باید در جهت رشد تولید و کاهش فشارهای تولید بسیج شوند تا شعار رشد تولید به نحو مطلوب محقق شود.

وی فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در صنایع غذایی را ظرفیت مطلوبی برای جذب سهم بازار صادراتی دانست و افزود: بلوغ صنعت غذا و تعالی کیفیت این صنعت تواَم با نوآوری و خلاقیت در استان می‌تواند زمینه ساز نفوذ بیشتر در بازارهای بین‌المللی برای برندهای صاحب نام گیلانی شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: لازمه افزایش و توسعه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفری در کارخانجات صنایع غذایی استان، حمایت بیشتری از محصولات صنایع تبدیلی متصل به کشاورزی گیلان است.

 دکتر پورحیدری با اذعان به وجود برخی مشکلات در حوزه تولید و حواشی دشوار آن، افزود: با همراهی و هم‌اندیشی تیم اقتصادی استان و افسران جنگ اقتصادی، مصمم به رسیدگی و رفع مشکلات حوزه تولید اعم از تامین نقدینگی از طریق کارگروه ها و تبصره های ۱۸ و ۱۶ و پیگیر زیرساخت‌ها هستیم.

 وی با اشاره به احیاء ۵۶ واحد صنعتی در سال گذشته، گفت: علاوه بر ایجاد و احداث واحدهای صنعتی جدید، راه اندازی و احیاء واحدهای راکد صنعتی و تعیین تکلیف فعالیت آنها به صورت جدی در دستور کار است.

تیمور پورحیدری در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ستاد فرماندهی و ساماندهی صادراتی به عنوان یک راهکار اثر بخش یاد کرد و گفت: از ظرفیت ها اتاق بازرگانی در جهت تسهیل در امور صادراتی استفاده شود تا استعدادهای صادراتی محصولات با کیفیت کارخانجات به نحو مطلوب شناسایی و برای ارز آوری بیشتر جهت دهی شود.

در پایان این مراسم از زحمات برخی از صنایع شاخص و برتر لاهیجان با اهدا لوح، تقدیر شد.

برچسب ها: رشد تولید ، صمت گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.