سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت حق نکشت به بهره‌برداران ۸۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان در دستور کار

مدیرکل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرداخت حق نکشت به بهره‌برداران ۸۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

حسین آهنی در جریان سفر چهار روزه به استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به برنامه ویژه این وزارتخانه برای کمک به کشاورزان خسارت دیده سیستان،  اظهار داشت: در جریان این سفر تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی و خسارت نکاشت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان ناشی از خشکسالی‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی افزود: برنامه کوتاه مدت وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ادامه خشکسالی و عدم کشت اراضی کشاورزی منطقه سیستان، جبران بخشی از خسارات نکاشت محصول با تدوین شیوه‌نامه از طریق کارگروه استانی به صورت بلاعوض برای بهره‌برداران است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی نقشه کاداستر اراضی حوزه سیستان، ۸۲ هزار هکتار اراضی که به دلیل عدم آورد رودخانه هیرمند و تامین آب به زیر کشت نرفته است مورد شناسایی قرار گرفت.

آهنی گفت: با مشارکت بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی امهال سود، جرایم و دیرکرد تسهیلات بانکی بهره‌برداران سطح استان سیستان و بلوچستان با تامین اعتبار از سوی وزارت جهاد کشاورزی بخشوده و پرداخت اصل وام بعد از یک دوره تنفس سه ساله از سوی بهره‌برداران پرداخت خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.