سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تربت حیدریه:

موانع حوزه صنعت و تولید تربت‌حیدریه برطرف شده است

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه با ابراز رضایت از آنچه که روند رو به جلو ساخت کارخانه تعمیر واگن در این شهرستان نامید، گفت: موانع حوزه تولید و صنعت در سطح منطقه برطرف شده است.

علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه در جریان بازدید از کارخانه تعمیر واگن تربت‌حیدریه ضمن اظهار رضایت از روند پیشرفت فیزیکی این طرح صنعتی گفت: با رفع موانع احداث کارخانه تعمیر واگن تربت حیدریه طی یک سال اخیر؛ روند کار سرعت بیشتری گرفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اخیرا در حوزه ترخیص لوازم وارداتی مورد نیاز کارخانه تعمیر واگن تربت حیدریه مشکلاتی پیش آمد که با کمک گروه اقتصادی شهرستان در مجموعه اداری و قضایی برطرف شد.

کی پور افزود: فعال شدن این مجموعه بزرگ صنعتی ضمن اثرگذاری مثبت بر حوزه اقتصاد شرق کشور باعث روان‌سازی امور راه‌آهن و به تبع آن تسهیل تردد مسافر و جابجایی کالا خواهد شد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک رشد تبادلات بین‌المللی را در مرز‌های خراسان رضوی نیز شاهد باشیم.

فرماندار تربت حیدریه گفت: در برنامه‌ریزی‌های شهرستان، چند موضوع مهم هدف‌گذاری شد که یکی از آن‌ها تسهیل‌گری بخش صنعت و تولید است، خوشبختانه به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم با افتخار بگوییم در حوضه صنعت و تولید هیچ گره یا مشکلی که نیاز به دخالت مسوولان کشوری باشد، وجود ندارد و تمامی مسائل در سطح منطقه برطرف شده یا می‌شود.

کی پور همچنین گفت: اکنون راه‌آهن تربت‌حیدریه خط ریلی ایران را به افغانستان متصل و هرگونه ظرفیت‌سازی جدید موجب تسهیل تجارت و افزایش تردد مسافر می‌شود.

چشم انداز نهایی این طرح ریلی؛ اتصال راه آهن ایران به چین و خاور دور است.

مدیر پروژه احیای ریل ایرانیان نیز در این بازدید با ارایه گزارشی گفت: این طرح عظیم با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی وضعیت رو به جلو خوبی دارد در عین حال برای تسریع کار به همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه در سطح استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و یزد نیازمندیم.

علی علیزاده افزود: تاکنون زمین مورد نیاز کارگاه‌های مختلف را از ۶۰ مالک خریداری کردیم و ۲۱ هزار متر مکعب برای تسطیح آن خاک ریزی شده است از دیگر سو برای همترازی با ریل راه آهن ۱۵ هزار مترمربع خاک ریزی جداگانه انجام گرفت تا سطح زمین ۲ متر بالا بیاید.

وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح بزرگ با پیش بینی اشتغال ۴۵ نفر و افتتاح در پایان امسال به سالن تعمیر واگن باری اختصاص دارد که نه تنها نظیر آن در شرق کشور وجود ندارد بلکه به نوعی جامع‌ترین واحد تعمیر کشور خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.