سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه بندی دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی سرمایه گذاری اجتماعی است.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی اهانت به قرآن کریم در سوئد، ضمن محکوم کردن این حرکت زشت و ناپسند غربی‌ها گفت: اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، ضلالت غربی‌ها را نشان می‌دهد و این عمل آن‌ها بیانگر نفوذ و سیل عظیم اسلام گرایی در غرب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به نحوه اجرا، چگونگی و تشریح برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها گفت: ایام تابستان فرصت خوبی برای برنامه ریزی برای انواع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشگاهیان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان است. امروزه بیشترین ارتباط و تعاملات دانشجویان با کارکنان است و باید از این ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف و راهبرد‌های کلان توسعه فرهنگی استفاده کرد.

کلانتری افزود: تقویت، حمایت و کمک به مجموعه‌های تشکل‌های دانشجویی، کانون ها، انجمن‌های علمی و بسیج کارکنان، دانشجویی و اساتید برای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ضروری است، تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی با شیوه‌ها و ابزار‌های مختلف سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی تاکید کرد: روسا، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، باید از امروز برای ورودی‌های جدید برنامه فرهنگی داشته باشند و بهترین گزینه هم در این ارتباط استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های دانشجویی دانشگاه است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید گسترش و توسعه فعالیت‌های دانشجویی تصریح کرد: دانشجویانی که در فعالیت‌های فرهنگی و گروهی مشارکت می‌کنند، بهترین و موفق‌ترین دانشجویان هستند. از این رو با جذب بیشتر دانشجویان جدید الورود جهت عضویت در تشکل ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی می‌توان در آینده از بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و دانشگاه‌ها جلوگیری کرد.

کلانتری افزود: در ترم تحصیلی جدید، استراتژی موثر معاونان فرهنگی و اجتماعی باید تامل مبتنی بر رفتار محبت آمیز با دانشجویان باشد به عبارتی همان‌طوری که با فرزندان خود رفتار می‌کنند، باید با دانشجویان نیز رفتار و کنش داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دانشگاه‌ها بر اساس توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رتبه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: امروزه برخی مشکلات از جمله مسائل مالی اجرای برخی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را با کندی پیش می‌رود، ولی با این وجود هم می‌توان کار‌های ارزشمند، موثر و اثرگذاری انجام داد.

کلانتری در بخش دیگر سخنان خود رویداد اربعین و اردوی راهیان نور را بهترین، موفق‌ترین و اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار گرفته و برای مشارکت بالای دانشجویان نیز حمایت و پشتیبانی‌های لازم صورت گیرد.

وی در ادامه استفاده از ظرفیت نام و یاد و سبک زندگی شهدا را برای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها ضروری دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی منظمی در حوزه توسعه ایثار و شهادت داشته باشند که با ایجاد کانون‌های شهدا یا رهپویان شهدا می‌توان به این اهداف رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.