سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۷.۲ میلیون تن اتان در کشور

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: ظرفیت تولید سالانه ۷.۲ میلیون تن اتان در کشور وجود دارد.

آقای مجید چگنی در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس‌جنوبی گفت: طبق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصادی محسوب می شود و از ابتدای کار مذاکراتی با ستاد اجرایی آغاز شد.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه ۷.۲ میلیون تن اتان در کشور وجود دارد، افزود: امروز توافق‌نامه این پروژه به امضای دو طرف خواهد رسید و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اگرچه کار‌های مهندسی آن از چند ماه پیش آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سالانه حدود ۴.۲ میلیون تن اتان تحویل مجتمع‌های پتروشیمی می‌دهیم که این عدد در آینده‌ای نزدیک به ۵ میلیون تن می‌رسد. تا سال ۱۴۰۶ با مازاد اتان روبه‌رو می‌شویم و از آن سال به بعد با توجه به اجرای طرح‌های پتروشیمی کیان، هرمز خلیج فارس، پارسیان سپهر و سیراف انرژی و طرح‌های دیگر با کمبود خوراک اتان روبه‌رو خواهیم داشت.

چگنی با اشاره به تکالیف وزیر نفت درباره تکمیل زنجیره ارزش گوگرد کربن گفت: زنجیره ارزش در پالایشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد، واحد دوم ادورانت، هیدروژن و هلیوم در قالب طرح بازآوری گاز‌های مشعل (Flare) در مجتمع گازی پارس جنوبی در دستور کار ما قرار گرفته است و این مواد در قالب این طرح استحصال خواهد شد.

 

برچسب ها: شرکت گاز ، تولید گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.