سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محصول خربزه شهرستان جهرم به آلمان صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: بیش از ۲۰ تن محصول خربزه از مزارع جهرم برداشت و به آلمان صادر شد.

حسن زمانی در تشریح وضع بازار صادرات محصولات کشاوزی، گفت: جهرم، از قطب‌های کشاورزی استان و کشور می‌باشد که باید جایگاه واقعی خود را در صادرات محصولات کشاورزی به دست آورد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با تأکید بر این امر که در سال زراعی جاری، بیش از ۳۰۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت محصول خربزه اختصاص یافته است، تشریح کرد: در این سطح کشت، بیش از ۱۵۰۰ تن محصول خربزه تولید و جهت مصرف به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

زمانی گفت: بیش از ۲۰ تن محصول تولید شده خربزه پس از برداشت از مزارع شهرستان و اخذ مجوز‌های لازم و تأیید کارشناس قرنطینه مدیریت جهاد کشاورزی، توسط کانتینر یخچالدار حمل و به کشور آلمان صادر شد.

برداشت بادمجان در شهرستان جهرم

زمانی همچنین گفت: برداشت بادمجان از ۲۲ هکتار مزارع شهرستان جهرم آغاز شده است که متوسط برداشت بادمجان در مزارع جهرم ۸۰ تن در هکتار است و پیش بینی شده است در حدود هزار و ۸۰۰ تن از این محصول در شهرستان برداشت و روانه بازار استان و کشور شود.

او گفت: محصول بادمجان شهرستان جهرم به دلیل شیرین بودن و کیفیت بسیار بالای آن یکی از مرغوب‌ترین محصولات صیفی تولید شده درکشوراست.

بادمجان به علت دارا بودن آهن دررفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ‌ها را باز می‌کند و شخص را از خطرسکته قلبی محفوظ می‌دارد، همچنین بادمجان پادزهرخوبی برای مسمومیت‌های ناشی از خوردن قارچ سمی است و پوست آن خاصیت ضد سرطان دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.