سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه جشنواره «هنر آسمانی» با معرفی آثار برتر طلاب

نهمین جشنواره «هنر آسمانی» با معرفی آثار برتر طلاب در تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی و یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم پایان یافت.

نهمین جشنواره «هنر آسمانی» در سه بخش شعر، داستان و پژوهش هنر برگزار شد؛ ۶۰۹ هنرمند حوزوی مشارکت داشتند که در مقایسه با دوره قبل آثار ارائه شده ۳۷ درصد افزایش یافته است.

هزار و ۶۷۷ اثر در موضوعات تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی، عفاف و حجاب، مسجد طراز اسلامی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، آسیب‌های اجتماعی و یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

آیت الله نوری همدانی در پیامی به آیین اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره هنر آسمانی دورنمایی از حضور موثر هنرمندان حوزوی در عرصه‌های نوین تبلیغی و زمینه ساز کشف استعداد‌های فرهنگی- هنری حوزویان و هم گرائی و ارتقاء جایگاه و تاثیر گذاری آنان است و می‌تواند علاوه بر توسعه عرصه‌های مختلف تبلیغی، هنر متعالی را که برآمده از اندیشه و تفکر عمیق و والای دینی است، به منصه ظهور برساند.

وی در ادامه آورده است: در طول سال‌هایی که بر عمر با برکت حوزه‌های علمیه گذشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و اجتماعی علمای گرانقدر توانست ابعاد مختلفی از حضور اجتماعی حوزویان را رقم بزند و طلاب و مبلغان دینی از ابزار‌های گوناگون جهت تبلیغ احکام و اعتقادات دینی استفاده کردند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه هم در این مراسم، هنر را از اضلاع اصلی همه تمدن‌ها برشمرد و گفت: هیچ تمدنی برای رشد و شکوفایی بی نیاز هنر نیست.

وی با بیان اینکه هنر در دنیای معاصر در ذیل فرهنگ غربی و دور از عالم معنوی و قدسی است افزود: همه هنرمندان متعهد و انقلابی باید این معادلات را به سمت معنویت سوق دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به توجه علمای حوزه از گذشت تاکنون به مقوله هنر گفت: برای نهادینه شدن هنر معنوی باید شور و هیجان انقلابی با علم و دانش و معرفت عجین شود.

بخش بین الملل جشنواره هنر آسمانی که امسال برای نخستین بار برگزار شده است، پس از ارزیابی آثار طلاب غیر ایرانی و مشخص شدن آثار برتر پایان خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.