سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت حدود ۲۰ هزار تن آلبالو از باغ‌های آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان برداشت شده است.

حکمت جعفری سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: ارقام مجاری و محلی تنها رقم‌های آلبالوی موجود در استان به شمار می‌روند و شهرستان‌های خوی و ارومیه به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نیز این میوه در سطح کمتری کشت شده، افزود: بیش از ۵۰ درصد آلبالوی تولیدی در استان در صنایع تبدیلی مصرف و مابقی در منازل توسط بانوان به صورت خشک شده، در تهیه دمنوش، لواشک، فریز شده در یخچال و در مصارفی، چون تهیه مربا و شربت کاربرد دارد.

جعفری ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای آلبالوی منطقه، این محصول علاوه بر مصرف آن در داخل استان، به سایر نقاط کشور و کشور‌های همجوار نیز صادر و در مصارف خانگی و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی دارای حدود ۱۲۲ هزار هکتار باغ است که میوه‌هایی نظیر سیب، هسته دارها، و انواع انگور، گلابی، گیلاس در این استان کشت و تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.