سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی در شهرکرد

نشست تخصصی علمی «بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی» از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیر واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نشست علمی تخصصی «بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی» با هدف جمع‌آوری خاطرات فعالان انقلاب اسلامی در استان و تبیین شخصیت شهید رحمان استکی و واقعه هفتم تیر ۱۳۶۰ برگزار شد.

قاسم فتاحی نافچی افزود: شهید رحمان استکی از فعالان انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری بود و این شهید والا مقام در خانواده‌ای در شهرکرد که بعد‌ها سه شهید گلگون کفن تقدیم آرمان‌های والای انقلاب اسلامی کردند، به دنیا آمد.

وی اظهار داشت: شهید استکی در بحبوحه مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی با ایمان قوی و شهامت فراوان، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای، در آگاهی بخشی به فعالان و مبارزان انقلاب اسلامی و سازماندهی بیشتر راهپیمایی‌ها و تظاهرات در استان نقش موثری داشت.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، شهید استکی با اتکا به معارف عمیق اسلامی، به‌کارگیری روش‌های صحیح تعلیم و تربیت اسلامی و شناسایی مسیر هدایت نونهالان و نوجوانان و نفوذ کلام، ضمن برپایی جلسات مخفی و ارتباط با فرهنگیان و دانش‌آموزان، توانست آنان را با اصول و مبانی اعتقادی اسلام و کلام وحی که اساس مبارزه با ظلم و کفر است، آشنا و مأنوس کند، روحیه ظلم‌ستیزی را در آن‌ها بیدار سازد و آن‌ها به صحنه مبارزه با طاغوت بکشاند و به واسطه روشنگری‌های شهید استکی، بسیاری از نیرو‌های انقلابی به صف مبارزان انقلابی پیوستند.

فتاحی افزود: در این نشست تخصصی، یاران شهید رحمان استکی، به واکاوی شرایط تاریخی کشور و استان همزمان با برگزاری انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور شهید در انتخابات، تبلیغات آن دوره، چگونگی برگزاری انتخابات مجلس، حضور رحمان استکی در سنگر نمایندگی مجلس و فاجعه ۷ تیر ۱۳۶۰ و دوران شهادت او، خاطرات خود را بیان کردند که به زودی در قالب تولیدات هنری از سوی حوزه هنری منتشر خواهد شد.

وی یادآور شد: پرتره شهید استکی نیز به صورت نقاشی دیجیتال توسط خانم «انیسه عباسی» از هنرمندان جوان استان تولید شد که با حضور فعالان انقلاب اسلامی و یاران شهید رونمایی شد.

فتاحی اظهار داشت: خاطرات این شهید پر افتخار استان نیز توسط «حبیب‌الله فاضلیان» از یاران شهید از سوی حوزه هنری در حال تولید است که آغاز به کار این کتاب خاطرات نیز در این نشست کلید خورد.

در نشست علمی تخصصی «بررسی ویژگی‌های شهید رحمان استکی نماینده مجلس تراز انقلاب اسلامی» افرادی، چون محمد علی صادقی، اسدالله مجدزاده، لطف‌الله داودی و حبیب‌الله فاضلیان از فعالان انقلاب اسلامی و یاران نزدیک شهید رحمان استکی خاطراتی را از این شهید والا مقام بیان و به تبیین شخصیت و دیدگاه‌های شهید استکی به ویژه حساسیت او بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.