سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل گروه‌های مردم نهاد در روستا‌های قزوین ضرورت دارد

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: تشکیل گروه‌های مردم نهاد با حضور جوانان در روستا‌های استان برای بهره گیری بهتر از ظرفیت‌های مناطق روستایی ضرورت دارد.

 لیلا غریب مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین ر نشست با خبرنگاران عضو بسیج رسانه افزود:این گروه‌ها می‌توانند ظرفیت‌های موجود در روستا‌های خود را از جمله در زمینه‌های زراعت و باغبانی، بوم گردی و گردشگری فعال کنند.

وی با بیان اینکه فعال سازی این ظرفیت باید با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی همراه باشد و نباید محیط سالم فرهنگی روستا‌ها با وجود گردشگران دچار مساله شود، اظهار کرد: محیط فرهنگی روستا‌ها همیشه سالم و مثال زدنی بوده است.

این مسوول گفت: در حوزه کسب و کار‌های روستایی باید آموزش‌های لازم را به افراد مستعد و علاقه‌مند ارایه دهیم و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه باید به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه روستاییان از مسوولان مطالبات زیادی دارند که عمده آن‌ها به حق است و باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت خود در مسوولیت امور روستایی استانداری ۴۷۵ مورد مشکل از روستاییان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: امروز دیگر با تکیه به روش‌های قدیمی نمی‌توان مسایل و مشکلات روستا‌ها را مرتفع کرد بلکه باید با استفاده از علم روز و راهکار‌های جدید موضوعات روستا‌ها را حل و فصل کرد.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: سرنوشت مردم به دست خودشان است، اگر به‌دنبال آباد کردن روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و تغییر فرهنگ‌ها هستیم تنها راه آن آگاهی دادن به مردم و هویت بخشی به روستاهاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.