سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست یزد در صدور جواز تاسیس واحد‌های صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: امسال بیش از ۹۰ پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در استان یزد صادر شده است.

محمد کاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در جمع خبرنگاران استان، تعداد پروانه‌های بهره برداری صنعتی و معدنی صادر شده در استان را سه هزار و ۲۹۶ مورد بیان کرد و گفت: ۹۵ مورد از این تعداد مربوط به سالجاری است که با رشد ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. 

او اظهار داشت: در سالجاری ۲۳۰ مورد جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال شش هزار نفر صادر شد که از این لحاظ نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۳ درصد و از نظر سرمایه‌گذاری هم ۲۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد به مشوق‌های سرمایه گذاری استان یزد اشاره کرد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ به مبلغ ۱۲۹ میلیارد تومان مصوب شده که در دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

به گفته صادقیان، تامین مالی از بورس هم از دیگر تسهیلات سرمایه گذاری در استان یزد است که قرار شده ۱۰ هزار میلیارد ریال از بورس به واحد‌ها تامین مالی شود.

مدیرکل صمت استان یزد در ادامه نشست تعداد طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان یزد را ۹۰۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۵۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۴۳ هزار و ۸۶۳ نفر در استان یزد فراهم می‌شود. 

صادقیان افزود: تعدادی از این طرح‌ها در سالجاری به بهره برداری می‌رسد که در تولید، توسعه و اشتغال استان یزد نقش بسزایی خواهد داشت.

او اظهار داشت: در خصوص احیای واحد‌های صنعتی، اعطای تسهیلات، تسهیل گیری در تقسیط بدهی مالیاتی و همچنین تقسیط بدهی‌های آب، برق و گاز را پیش بینی کردیم و همچنین در حوزه تامین مواد اولیه پیگیر هستیم تا واحد‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.