سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق سه میلیون واکسن برای پیشگیری از بیماری‌ها

سالانه سه میلیون نوبت واکسیناسیون برعلیه بیماری‌های مشترک بین انسان وحیوان دراستان اصفهان تزریق می‌شود تا از این بیماری‌ها پیشگیری شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان در جمع اصحاب رسانه گفت: براساس آمار‌ها از بیش از هزار و ۷۰۰ عواملی همچون میکروبی، قارچی و ویروسی که انسان‌ها را به بیماری مبتلا می‌کند، ۸۳۲ عامل از این بیماری‌ها منشا حیوانی و حدود ۴۹ درصد منشا عفونی دارد که بین انسان و حیوانات در چرخش است.

سید اکبر حسینی افزود: در کنترل بیماری هاری، سل، تب مالت و برخی بیماری‌های ناشناخته همچون جنون گاوی و سارس دامپزشکی نقش تاثیرگذاری دارد که در صورتیکه بیماری‌ها در حیوانات یا فرآورده‌های آن‌ها کنترل نشود خسارات جبران ناپذیری به وجود می‌آورد و برای سلامتی انسان خطرناک است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان دراین نشست گفت: تب کنگو از بیماری‌های مشترک بین انسان ودام در دام علامتی ندارد، اما در صورتی که انسان مبتلا شود ۳۰ تا ۵۰ درصد می‌تواند کشنده باشد.

رضا فدایی راه‌های انتقال این بیماری را تماس مستقیم با حیوان و مصرف فرآورده‌های غیربهداشتی دانست و افزود: لاشه حیوان پس از ذبح لازم است ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود تا در صورت آلوده بودن از بروز این بیماری در انسان جلوگیری شود.

او گفت: امسال در استان اصفهان هیچ موردی از تب کنگو دیده نشده است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص حیوان گزیدگی نیز افزود: در سال سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان به بیماری هاری مبتلا می‌شوند که واکسن زدن از فعالیت ویروس دربدن جلوگیری و بیماری کنترل می‌شود.

برچسب ها: دامپزشکی ، اصفهان ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.