سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی:

همه ادیان و مذاهب اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم کنند

آیت الله مکارم شیرازی ضمن محکومیت اهانت به ساحت قران کریم از بزرگان همه ادیان و مذاهب خواست برای جلوگیری از تکرار چنین اعمال سخیفانه ای تلاش جدی نمایند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی اعلام کرد: بار دیگر کردارِ زشتِ توهین به مقدسات مسلمانان با سوزاندن قرآن کریم در یکی از کشور‌های اروپایی تکرار گردید و همچون گذشته با نام آزادی بیان و با مجوز رسمی دولتی که در قلمرو آن مسلمانان زندگی می‌کنند به وقوع پیوست.

نتیجه چنین نمایش ننگینی، اطمینان به دوگانگی معیار‌های کشور‌های غربی در دفاع از آزادی و احترام به مقدسات همنوعان و دروغگویی آنان در رعایت حقوق مسلمانان است که چگونه حقوق نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان توسط تعدادی اندک و با حمایت دولتی کوچک پایمال می‌شود و مدعیان آن دم برنمی‌آورند؟

مسلما با چنین کار‌های سخیف و زشتی نه تنها آسیبی به ساحت مقدس قرآن کریم و دین نورانی اسلام وارد نمی‌شود، که بر ابراز ارادت مسلمانان به این کتاب آسمانی افزوده، اتحاد آنان را در مقابل دشمنان اسلام، پایدارتر و منسجم‌تر می‌سازد و قلوب انسان‌های پاک و پی جوی حقیقت را به آشنایی با اسلام متوجه می‌نماید. همین هراس، از رشد و گسترش اسلام در میان جوامع انسانی است که این بیچارگان را به چنین کار‌هایی واداشته است.

 ضمن محکومیت این جنایت، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهاد‌های بین المللی خواسته است این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی نمایند و از مسئولان کشور‌هایی که فضای اینگونه جسارت‌ها را مهیا می‌کنند، می‌خواهد با احترام به حقوق مسلمانان و همه ادیان و التزام به قوانین انسانی، عاملان این کردار زشت را مواخذه نمایند والا طولی نخواهد کشید که دود این اعمال در چشم خود آن‌ها خواهد رفت و در آن هنگام دیگر فرصتی برای چاره جویی نخواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۲
لعنت بهشون خدایا اخه باکتاب اسمانی چکاردارن اینا