سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تنش آبی در جویبار

اجرای کانال انتقال آب از شبکه سد البرز به رودخانه سیاهرود کمک زیادی به کاهش تنش آبی در جویبار کرده است.

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران در بازدید از تاسیسات آبی و برق‌آبی این شرکت و دیدار با کمال رستمعلی فرماندار جویبار، به برخی اقدامات آب‌منطقه‌ای برای کاهش تنش آبی در شهرستان جویبار اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهمی که طی یک سال اخیر برای کمک به رونق کشاورزی جویبار انجام شد، اجرای کانال انتقال آب از شبکه سد البرز به رودخانه سیاهرود است که کمک زیادی به کاهش تنش آبی در این منطقه کرده است.

او افزود: مردم این منطقه اهل کشاورزی و علاقه‌مند به این فعالیت مهم هستند که هم در اقتصاد خانوار خودشان و هم در اقتصاد استان اثرگذار است و ما نیز در تلاش هستیم تا با استفاده از روش‌های مناسب و گوناگون به کشاورزان این منطقه کمک کنیم تا فصل زراعی را با چالش‌های کمتری در تأمین آب به پایان برسانند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: در حال حاضر عبور از سال زراعی جاری برای ما اولویت دارد و در این حوزه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. البته برای سال بعد هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سال بعد با ترسالی مواجه شویم و چالش‌های امسال و دو سال اخیر را نداشته باشیم، افزود: از سوی دیگر تا سال بعد هم با تکمیل برخی اجزای مربوط به شبکه انتقال آب در مناطقی مانند کلاگرمحله و شورکا با چالش کمتری مواجه می‌شویم.

داوودیان بر ضرورت اعلام اولویت لایروبی و بهسازی آب‌بندان‌های این شهرستان از سوی فرمانداری تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی استانداری و پیگیری استاندار محترم برای لایروبی آب‌بندان‌های استان طی تفاهمنامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، از همه فرمانداران درخواست کردیم که آب‌بندان‌های اولویت‌دار را به ما معرفی کنند تا در نوبت بهسازی قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.