سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۵۲۰ مهابادی در حال سواد آموزی هستند

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد گفت: هم اکنون هزار و ۵۲۰ نفر ۱۰ تا ۴۹ سال در سه مقطع دوره‌های سواد آموزی در این شهرستان در حال تحصیل هستند.

داودی رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد در جلسه کمیته سوادآموزی این شهرستان گفت: امسال تعداد ثبت‌نام سوادآموزان در دوره سوادآموزی ۷۶۰ نفر، دوره تحکیم ۳۵۰ نفر و در دوره انتقال ۴۱۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سهمیه ابلاغی اداره کل چهار هزار و ۵۰۰ نفر بی سواد برای شهرستان مهاباد ثبت شده که پایش آنان در حال انجام بوده و احتمال اینکه تعداد بی سواد واقعی کمتر از هزار نفر باشد وجود دارد.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش مهاباد افزود: با همراهی ۱۲۰ نفر معلم و آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در مهاباد با حداقل مدرک لیسانس برای ریشه کردن بی سوادی مطلق تلاش می‌کنیم.

داودی همچنین در خصوص آموزش در کلاس‌های سوادآموزی نیز گفت: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.