سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسریع در روند تخصیص اراضی مسکونی مازاد دستگاه‌ها برای توسعه افقی شهر‌ها

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: روند تخصیص اراضی مازاد توسط دستگاه ها باید افزایش یابد تا شاهد تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکونی باشیم.

آقای ارسلان مالکی گفت: در صورت تخصیص اراضی در شهرهای مختلف توسط دستگاه های دولتی ما شاهد بهبود وضعیت روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود که این موضوع زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، از سال گذشته در قالب طرح جهش تولید مسکن اعلام شده بود که تمامی دستگاه ها اراضی مازاد خود را در اختیار این طرح قرار دهند که در این زمینه هم اولویت ساخت برای کارکنان آنها خواهد بود که در این بخش دستگاه های که تاکنون همکاری کرده اند جهادکشاورزی ، وزارت علوم است و سایر دستگاه ها هم کم وبیش در این حوزه ورود کرده اند.

او می گوید: در صورت وجود اراضی مازاد امکان ساخت واحدهای با طبقات کمتر و به صورت ویلایی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  از رفع فوری یک‌هزار و ۳۳۲ فقره تعرض به مساحت حدود ۵۵۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت:  در سه ماهه ابتدایی امسال، ۱۲۸ مورد حکم قطعی به‌نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده که براساس آن بیش از ۹۰ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازه فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۲ برای بیش از ۲۰۰ زمین‌خوار پرونده قضایی تشکیل شده است.
 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.