سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۵ یادواره شهدا در نهاوند

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: یادواره شهدای ارتش در نهاوند همزمان با ایام عملیات مرصاد برگزار می‌شود.

سرهنگ علی مختاری شنبه ۱۰ تیرماه در ستاد پشتیبانی برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان که در محل فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهدای عزیز است و در راستای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر شدن دومین کنگره شهدای استان همدان باید همه تلاش کنیم.

او گفت: برگزاری پنج یادواره شهدا در شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و همه برنامه‌های معنوی و مذهبی به نام و یاد شهدای گرانقدر شهرستان برگزار شود، ادامه داد: کمیته ورزشی وظیفه مهمی دارد و جشنواره‌ها و برنامه‌های ورزشی که با حضور جوانان برگزار می‌شود با داشتن پیوست فرهنگی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

مختاری با اشاره به اینکه هر اداره و نهادی در شهرستان از شهدای قشر خود سرکشی و تجلیل کند و این اقدام تداوم داشته شود و با خانواده همه شهدای عزیز دیدار داشته باشند، یادآور شد: کمیته آموزش و پرورش هم با توجه به جامعه مخاطب زیادی که دارد نسبت به برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌ها متناسب با معرفی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی اقدام کند.

او با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا، نمایشگاه‌های عکس و فیلم، جشنواره‌های فرهنگی، منتشر کردن زندگینامه شهدا، معرفی شهدا و شهدای زن در این ایام برنامه ریزی شود، خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است و از ظرفیت خبرنگاران در این زمینه بیشتر استفاده شود در ضمن نمایشگاه امید تا ظهور در راستای دومین کنگره استانی در نهاوند برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا جلسه و برنامه نیست بلکه الگوبرداری از سیره شهداست، اظهار کرد: در کنگره شهدای استان هدف برگزاری جلسه و برنامه نیست بلکه الگوبرداری از زندگی، شیوه و سیره شهدا بنا به تأکید مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن مدیران بزرگی همچون شهید باکری در وظایف مدیریتی است.

ضرغام احمدوند با بیان اینکه با توجه به فرصتی که تا برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان داریم باید جلسات پیشتیبانی را منظم برگزار کنیم و کمیته‌ها هم خودشان جلساتی داشته باشند، افزود: معتقدم به جای پرداختن به حواشی و دخالت در موارد و موضوعاتی که به ما ارتباط ندارد، به سیره شهدا و تکلیف‌مان در مقابل شهدا و مردم بنا به فرمایش رهبری بپردازیم.

او با اشاره به اینکه از ظرفیت شهرداری‌ها برای فضاسازی و سیمای شهری در شهر‌ها و دهیاران در روستا‌ها استفاده شود، تأکید کرد: از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی مانند عمار و گروه‌های انقلابی در شهرستان استفاده شود و نظرات آن‌ها شنیده و اجرایی شود.

احمدوند با بیان اینکه تمام آیین‌های شهرستان به کنگره ۸۰۰۰ شهید استان متصل و مرتبط باشد، تصریح کرد: دهیاری زرامین سفلی به صورت خودجوش و بدون درخواست کمک مالی از ادارات یا نهادها، با انجام دیدار‌های دوره‌ای با خانواده شهدا اقدامات ابتکاری انجام داده که قابل تحسین است.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.