سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی آمریکا، انگلیس و نروژ درباره اوضاع سودان

گروه سه جانبه آمریکا، انگلیس و نروژ درباره اوضاع سودان بیانیه مشترکی منتشر و بر نگرانی خود از نقض حقوق بشر تاکید کردند. 

پایگاه اینترنتی رسمی دولت انگلیس در گزارشی اعلام کرد:‌ ادامه درگیری‌ها در سودان جنوبی و بحران سودان، یکی از نگرانی‌های جدی در حال حاضر است. تلاش‌های گروه سه جانبه متشکل از ایالات متحده آمریکا، نروژ و انگلیس برای حل و فصل این مناقشه همچنان ادامه دارد. وزارت امور خارجه آمریکا روز‌های ۲۱ و ۲۲ ژوئن میزبان فرستادگان ویژه‌ای از نروژ و انگلیس بود تا به عنوان اعضای گروه سه جانبه فعال، درباره مناقشه جاری در سودان و نیاز به اعمال فشار هماهنگ بین المللی برای توقف درگیری ها، محافظت از غیرنظامیان و تضمین دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه، رایزنی کنند. در ادامه این تلاشها، امروز گروه سه جانبه مذکور، بیانیه مشترکی درباره درگیری‌های جاری در سودان منتشر کردند.

این گروه سه جانبه، نقض گسترده حقوق بشر، خشونت‌های جنسی مرتبط با درگیری‌ها و خشونت‌های قومی هدفمند در دارفور را محکوم کردند و بار دیگر از فرماندهان نیرو‌های مسلح سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع، خواستند تا کنترل نیرو‌های تحت امر خود را در دست بگیرند، احترام به حقوق بشر را تضمین کنند و مسئولان حملات به غیرنظامیان را درقبال اقداماتشان پاسخگو کنند. 

گروه سه جانبه آمریکا، انگلیس و نروژ، ابراز نگرانی عمیق کرده است که تشدید درگیری‌ها در دارفور، کردوفان، نیل آبی و سایر مناطق حاشیه ای، خطر گسترش بیشتر درگیری‌ها را به همراه دارد. در این بیانیه، از رهبران جنبش‌های مسلح در داخل سودان خواست شده است که از درگیری‌ها اجتناب کنند و از صلح و پایان دادن به درگیری از طریق مذاکره حمایت کنند. در این بیانیه مشترک بر حمایت از مطالبات مردم سودان برای آزادی، صلح و عدالت تاکید شده است.

اعضای این گروه سه جانبه در دیدار اخیر خود درباره وضع سودان جنوبی و نبود پیشرفت در کار‌های دولت موقت به منظور تحقق توافقنامه صلح، گفتگو کردند. آن‌ها درباره نیاز فوری اقدام دولت موقت در عمل به تعهدات خود بدون هیچگونه تاخیری توافق کردند. این اقدامات شامل انجام تمام اقدامات لازم برای تکمیل استقرار «نیرو‌های متحد ضروری» و همچنین آمادگی برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و مسالمت آمیز است.

 انگلیس، آمریکا و نروژ با اشاره به فرار بیش از ۱۳۰۰۰۰ نفری که از ۱۵ آوریل تاکنون از درگیری‌ها در سودان به سودان جنوبی گریخته اند، از دولت موقت خواستند که از این افراد حمایت کند و امور را برای آن‌ها تسهیل کند.

برچسب ها: دولت انگلیس ، سودان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.