سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمان و امید در سایه همدلی برای ظهور

اولین نشست تخصصی فعالین حوزه مهدویت با حضور دکتر محمد شجاعی استاد حوزه و دانشگاه و فعال مهدوی در شیراز برگزار شد.

نشست تخصصی مهدویت با حضور بیش از ۷۰ نفر از فعالین حوزه مهدویت با حضور دکتر محمد شجاعی استاد حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در این نشست یک روزه که با هدف عملگرایی و هم افزایی بیشتر در فعالیت‌های مهدوی با محوریت ایمان و امید در ساخت آینده انجام شد؛ دکتر زهرا مرحمتی مدیر موسسه منتظران منجی (عج) شیراز به تشریح برنامه‌های موسسه در سطح شهر شیراز و استان پرداخته و همکاری و همدلی را محور اصلی این نشست عنوان کرد. در ادامه حجت الاسلام مومنی نماینده دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان به ارائه طرحی در جهت همگرایی و هم افزایی بیشتر فعالیت‌های مهدوی پرداخت.

استاد محمد شجاعی با تشکر از حضور گروه‌های مختلف جهادی مهدوی در این نشست این جلسات و گردهمایی‌ها را موثر در ایجاد جریان تمدن اسلامی دانست.

او با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظل العالی) مبنی بر «ایجاد تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور خورشید ولایت عظمی»، فعالیت در تراز تمدن اسلامی را شاخصه مهم فعالیت‌های مهدوی عنوان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به تعریف دقیق رهبر معظم انقلاب از دین به عنوان فهم امیدوارانه آینده و ساخت آینده، مهدویت را به عنوان شاخصه اصلی ادیان الهی عنوان کرد.

در ادامه فعالین حوزه مهدویت استان فارس و شهرستان شیراز به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود در جهت همگرایی بیشتر فعالیت‌های مهدوی پرداختند.

باتوجه به استقبال از اولین نشست تخصصی «ایمان و امید در سایه همدلی برای ظهور» و پیشنهاد اعضا، نشست‌های بعدی در جهت عملیاتی شدن طرح‌های ارائه شده و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور شرکت کنندگان این همایش و دیگر فعالین مهدوی مشتاق به همکاری برگزار خواهدشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.