سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۷۲ نفر به دلیل آسیب طوفان در سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۵۷۲ آسیب دیده ناشی از طوفان در منطقه سیستان در قالب ۳۴۶ خانوار از ششم تیر تاکنون توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شده اند.

سید محمد مهدی سجادی اظهار کرد: خشکسالی‌های چند ساله سبب شده باد‌هایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می‌آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان همزمان با بروز طوفان به آماده باش درآمده به طوریکه در این مدت ۲۳۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۱۶ بسته غذایی ۱۰ روزه بین مردم آسیب دیده از این پدیده طبیعی توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران این جمعیت با ۶ دستگاه خوروی عملیاتی در این مدت به امدادرسانی مردم طوفان زده سیستان پرداختند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از ابتدای تیر تا کنون در پی شدت گرفتن وزش باد و وقوع ریزگرد یک‌هزار و ۱۹۱ نفر از مردم سیستان راهی مراکز درمانی شدند که یک نفر بر اثر مشکلات تنفسی فوت کرد.

مجید محبی افزود: عمده دلیل مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشکلات چشمی، تنفسی و قلبی بوده است.

برچسب ها: مدیریت بحران ، طوفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.