سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت یزد:

تعرض به قرآن نشان دهنده درماندگی آمریکا است

آیت‌الله محمدی گفت: تعرض به قرآن نشان دهنده درماندگی آمریکا است و چیزی عاید این کشور نمی‌شود و افزایش گرایش به قرآن و نفرت از آمریکا را به دنبال دارد.

آیت‌الله سیدناصر محمدی امام جمعه موقت یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ضمن تبریک دهه ولایت و امامت گفت: در تمامی مسائل گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان باشیم و در واقع اطاعت از ایشان همان اطاعت از ولی عصر (عج) است.

او با محکومیت تعرض به قرآن کریم در سوئد تأکید کرد: ظاهرا یک فرد نادان اقدام به آتش زدن قرآن در این کشور کرده است، اما واقعیت اینست که وجود سناریو در این مساله کاملا آشکار بوده و توطئه‌ای از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: این یک سناریوی برنامه ریزی شده محسوب می‌شود که با هماهنگی آمریکا رخ داده است. تعرض به قرآن نشان دهنده درماندگی آمریکا است و چیزی عاید این کشور نمی‌شود و افزایش گرایش به قرآن و نفرت از آمریکا را به دنبال دارد.

او خاطرنشان ساخت: ما بی حرمتی به قرآن را هرگز نمی‌تابیم و اگر ما را زنده زنده بسوزانند بهتر از اینست که به قرآن تعرض شود.

آیت‌الله محمدی در رابطه با عید بزرگ غدیر گفت: همواره باید بکوشیم تا این عید غدیر محقق شود. روزنه‌ای از ولایت در کشور ما تابیده است و دستاورد‌ها و پیشرفت‌های بسیار زیادی برای ایران اسلامی به همراه داشته است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان بر لزوم برگزاری گسترده مراسم جشن و سرور در این هفته تأکید کرد و بیان داشت: قرائت خطبه غدیر که از سوی پیامبر در خم بیان شد، از اهمیت فراوانی برخوردار است و این خطبه باید به صورت گسترده در جامعه گسترش یابد.

محمدی افزود: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه از بزرگترین دارایی‌ها به شمار می‌آید و از مردم می‌خواهیم زیارت غدیریه را به هیچ وجه فراموش نکنند.

با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: از ابتدای دنیا تاکنون کشوری جنایتکارتر، شرورتر، خونریزتر و پلیدتر از رژیم حاکم بر آمریکا وجود داشته باشد و حتی مغول‌ها هم به گرد پای این کشور نمی‌رسند. آمریکا شرورترین رژیم تاریخ است.

آیت‌الله محمدی افزود: آمریکایی‌ها بی وفا، عهدشکن، غارتگر، دروغگو و مکار هستند و همه صفت‌های رذیله را دارند. امام خمینی از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرد و همه پلیدی‌ها و خباثت‌ها در شیطان بزرگ جمع شده است.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: چنین کشور جنایتکاری خود را مدعی حمایت از حقوق بشر می‌داند، در حالی که در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی منافقین مورد حمایت آمریکا ترور می‌شوند و فردای آن روز در حزب جمهوری انفجار رخ داده و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب را شهید کردند.

او با اشاره به ترور آیت الله صدوقی توسط منافقین در یزد تصریح کرد: رژیم جنایتکار صدام که مورد حمایت آمریکا بود در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ سردشت را بمباران شیمیایی کرد.

محمدی ادامه داد: دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ هم ناو آمریکا در خلیج فارس اقدام به شلیک موشک به سمت هواپیمای مسافربری ایران کرد که شهادت ۲۹۰ تن از مسافران اعم از پیر و جوان و زن و مرد به شهادت رسیدند و به فرمانده این جنایت مدال دادند.

او این جنایت‌ها را گوشه‌ای از اقدامات جنایتکارانه آمریکا عنوان کرد و گفت: آمریکا از قبل اینگونه بود و در آینده نیز همین خواهد بود. با بازگو کردن این جنایت‌ها می‌خواهیم کسانی که همچنان دل در گرو این کشور دارند و دست از دامان آمریکا برنمی دارند، از خواب بیدار شوند. 

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان یزد اظهار داشت: آمریکا به مردم خود و کشور‌های قاره آمریکا ظلم و ستم کرده و حتی اروپایی‌های همدست هم خیانت کرده و دروغ گفته و هیچ کشوری از جنایت‌های آمریکا در امان نمانده است. 

او افزود: آمریکا توطئه‌های بسیار زیادی علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده، اما اکثر این توطئه‌ها نقش بر آب شده است. آنان ایران هراسی را در پیش گرفتند در حالی که هم اکنون این موضوع برعکس شده و کشور‌های منطقه و فرامنطقه درصدد گسترش روابط با ایران هستند.

 

 

برچسب ها: نماز جمعه ، دهه ولایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.