سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الحشد الشعبی عراق اهانت به قرآن در سوئد را محکوم کرد

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، در بیانیه‌ای سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد.

فالح الفیاض در بیانیه خود تاکید کرده است: ما اقدام تروریستی ننگینی را که توسط فردی بی پروا با سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم و متاسفانه تحت پوشش قانونی توسط مقامات سوئدی انجام شد و اولین حادثه در نوع خود نیست، به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش میدل ایست نیوز، در این بیانیه آمده است: تمامی قوانین و میثاق‌های بین المللی، احترام به ادیان و عقاید را لازم دانسته که اساس توسعه و پیشرفت ملت ها، ستون ثبات آنان، استقرار ارکان همزیستی مسالمت آمیز و نفی افراط گرایی و نفرت پراکنی است؛ بنابراین، کاری که این فرد نادان انجام داد، موجب ایجاد احساس نفرت خواهد شد، آن هم در زمانی که منطقه ما و جهان به چیزی نیاز دارد که به دور شدن از عوامل خشونت و افراط گرایی کمک کند.

این بیانیه می‌افزاید: امید بزرگ ما این است که خردمندان جهان در مقابل این «تروریسم» که تحت پوشش و عناوین جعلی اعمال می‌شود، موضعی مسئولانه اتخاذ کنند. ما همچنین به خویشتنداری بیشتر و عدم سوق داده شدن به آنچه این افراد از طریق اعمال شنیع خود می‌خواهند، توصیه می‌کنیم.

گفتنی است روز چهارشنبه یک سوئدی عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا (۳۷ ساله) پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر کرد، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و در مسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
توکل شاه ولی
۰۱:۵۲ ۱۱ تير ۱۴۰۲
صرف محکومیت یک عمل بی شرمانه بر علیه اعتقادات میلیونها مسلمان کافی نیست و نمی‌تواند مقابله اصولی و تاثیرگذار و یادآورانه با دولت سوئد باشد.