سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پیشگیری از تخلفات توسط پلیس راه بهمئی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهمئی از اجرای طرح ضربتی تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و توقیف ۸ خودروی حادثه ساز خبر داد.

مهران رضاپور گفت: با توجه به وقوع تصادفات منجر به جرح در معابر شهری به ویژه معابر عریض و ورودی شهرها که نقش تخلفات حادثه ساز در بروز این تصادفات کاملاً مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهمئی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ضربتی توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز را با استناد به بند (د) ماده (10) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به اجرا گذاشته است.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه انضباط ترافیکی، ارتقاء ایمنی تردد و پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن عنوان کرد و افزود: در این طرح خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی، دور زدن درجا، لایی کشی، تغییر مسیر ناگهانی و حرکت به طور مارپیچ توقیف می شوند.

رضاپور اضافه کرد: پس از توقیف خودرو، سوابق آن بررسی و ضمن اعمال قانون در نقطه امن حاشیه مسیرها، میادین، تقاطع های دارای عرض و فضای مناسب و مقابل ایستگاه های پلیس برای چند ساعت متوقف و یک بنر نیز بر روی آن نصب می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بهمئی با بیان اینکه تلاش پلیس توسعه و تبیین فرهنگ رانندگی صحیح بین رانندگان است و از بروز تخلفاتی که باعث بروز تصادفات ناگوار می شود پیشگیری کند گفت: در این طرح همچنین رانندگان متخلف توسط کارشناسان پلیس راهور آموزش می بینند و متعهد می شوند که دیگر مرتکب تخلف رانندگی نشوند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس راهور به صورت نامحسوس و محسوس در صورت مشاهده و برخورد با تخلفات حادثه ساز، بدون اغماض و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

رضاپور افزود: تعداد زیادی رانندگان بدون گواهینامه خودرها در سطح شهرستان مشاهده می‌شود که نقش خانواده ها در پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی بسیار مهم و تاثیر گذار است و از خانواده ها انتظار داریم خودروی خود را در اختیار فرزندان بدون گواهینامه خود قرار ندهند و به عواقب آن فکر کنند و با نگاه پیشگیری از تخلفات رانندگی نظارت دقیقی داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.