سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنایع دستی وزیر میراث خبر داد؛

تِم شهر جهانی یزد در نمایشگاه‌های صنایع دستی

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی گفت: تِم شهر جهانی یزد در اولویت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی است.

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که صنایع دستی اثر پویای در بردارنده هویت ملی است، گفت:  هر صنایع دستی بخشی از هویت ملی را در بردارد و در بستر نمایشگاه این آثار به طور کامل به نمایش در می‌آیند و مانند کتابخانه‌ای از آثار مختلف هستند.

او با بیان این که نمایشگاه‌های متعددی برگزار شده است، تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنایع دستی ما امروزه رویداد محور و محتوا محور برگزار می‌شوند به طوری که در بستر این نمایشگاه ها، رویداد‌های فرهنگی، کارگاه‌های متعدد صنایع دستی و همچنین نشست‌های تخصصی برگزار می شود که حاکی از برنامه‌ریزی در راستای غنی‌تر شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی است.

این مسئول با تاکید بر این که صنایع دستی امروزه خود تبدیل به جاذبه‌ای در حوزه گردشگری شده است، گفت: صنایع دستی در گردشگری تجربه محور، گردشگری هنر، گردشگری تجاری و ... جای خود را پیدا کرده و تبدیل به جاذبه‌ای در این حوزه شده است به طوری که گردشگران در محور‌های متعدد گردشگری به صنایع دستی نیز توجه ویژه‌ای دارند و صرفا از حالت خرید به عنوان سوغات خارج شده است.

او با اشاره به این که صنایع دستی در هر استان با توجه ویژه متولیان استانی خصوصا استانداران می تواند در اولویت برنامه‌های استانی باشد، یادآور شد: تاکید وزارت کشور و همچنین وزارت میراث فرهنگی و به خصوص دولت سیزدهم در توسعه و رونق صنایع دستی نشان می دهد که استانداران در راس توجه و اهمیت به این حوزه هستند و نقشی کلیدی در توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنایع دستی پا به پای وزارت میراث فرهنگی دارند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد تصریح کرد: درصدد هستیم تا هر استان نمایشگاه را متناسب با تم استان خود و با استفاده از ظرفیت‌های خود برگزار کند، در خصوص یزد نیز تم شهر جهانی در اولویت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.