سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت از بین رفتن شکاف نیاز بازار کار و مهارت برای ایجاد اشتغال

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی ظرفیت ورود به طرح آموزش در محیط کار واقعی را دارند.

غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خانه و پایگاه سازندگی کارگران در تحقق مهار تورم و رونق تولید است.

 وی در خصوص طرح آموزش در محیط کار واقعی گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد و یک میلیون و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی ظرفیت ورود به طرح آموزش در محیط کار واقعی را دارند. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه شکاف نیاز بازار کار و مهارت باید از بین برود گفت: ۸۳ میلیون شغل در جهان با تأثیر از هوش مصنوعی حذف خواهد شد و در این عرصه کسب و بازآموزی و مهارت آموزی کارگران در عصر پیشرفت تکنولوژی بسیار مهم و قابل توجه است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴ میلیون نفر از ۲۰ میلیون جمعیت فعال پیش بینی شده است گفت: ۲۸ درصد آن بر اساس توانایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ۷۲ درصد بر اساس کمک تشکل‌های مردمی و انقلابی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۱۹ جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های آموزشی جوار صنایع، آموزش روستایی و عشایر، جوار دانشگاه، موسسات کارآموزی آزاد، مراکز ثابت دولتی، پادگان ها، زندان‌ها و مدارس می‌پردازد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار شیوه جدیدی در سیستم نوین آموزش مهارت است که یکی از سیستم‌های نوین آموزش مهارتی در دنیا به ویژه در کشور آلمان که به عنوان قطب صنعتی در کل دنیا مطرح است.

وی اظهار کرد: سیستم آموزش دوگانه است که این سیستم آموزشی تفاوتش با سیستم‌های عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه‌ای استاندارد‌ها ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی و هر دو در محیط کارگاهی انجام می‌شود.

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۰ تير ۱۴۰۲
همه دیپلمه ها باید حداقل یه حرفه بلد باشن ولو کوچیک
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ تير ۱۴۰۲
رشته عطر سازی هم باید به رشته های هنرستان اضافه شود اساتید برخی کلاسهای آزاد حاضرنیستند فوت کوزه گری کارشان را به بقیه آموزش بدهند.
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
درست است که شغلهای زیادی در اثر هوش مصنوعی و اتوماسیون از بین میرود،ولی اگردر قوانین این نکته در نظر گرفته شود که اینها در بستری فعالیت میکنند که در اصل متعلق به همه است وباید حق همه حتی در صورت بیکار شدن داده شود به روش گرفتن مالیات از داراییها وتوزیع آن.ضمنا مشکل بیکاری کمبود مهارت نیست چون خیلی از افراد ماهر بیکار هستند،واگر هم کسی نیاز به مهارت داشته باشد به راحتی در بازار کار یا مراکز آموزشی یاد میگیرد ومثل بعضی رشته های دانشگاه انحصار ندارد،مشکل اینجاست که شغلهایی که نیرو میخواهند نسبت به میانگین شغلهای دیگر جامعه ،کار مفید بیشتر وخطرناکتر وسختر وحقوق کمتری دارند.
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۸ تير ۱۴۰۲
در مورد بانک ها هم مطاب بگدارید

در هر شهر دهها شعبه از یک بانک برای خدمات دهی هست
اگر در یک شعبه شرق شهر که به خانه ات نزدیک هست حساب بلز کردی همان بانک در شعبه دیگر که انجا نیاز به خدمات داری خدمات نمیدهد
مثلا در یک شهر ده شعبه بانک ملت ،ده شعبه بانک مسکن وجود دارد
اگر در سرق شهر شعبه مسکن حساب باز کزدی و مجیور شدی در غرب شهر بانک مسکن خدمات بگیری ،کارمندان امتناع میکنند از خدمات

وقتی منافع تمام شعبه ها به مرکز برمیگردد چرا بانکها این شعبه و ان شعبه میکنند وقت خدمات