سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال:

گروه واگنر به دنبال دستگیری سران نظامی ارتش روسیه بود

مقامات غربی می‌گویند گروه واگنر در نظر داشته است سران نظامی ارتش روسیه را دستگیر کند.

تمرد گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار خصوصی روسیه از فرامین سران نظامی این کشور یکی از جنجالی‌ترین موضوعاتی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون در خاک روسیه رخ داده است. این گروه با بیش از ۲۵ هزار نظامی اقدام به حرکت از سمت روستوف به مسکو، پایتخت روسیه کرد که در نهایت با درایت مقامات کاخ کرملین و میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس موضوع به پایان رسید. اکنون مقامات غربی اقدام به افشای ابعاد بیشتری از این ماجرا کردند. 

نشریه وال استریت ژورنال آمریکا امروز (چهارشنبه) گزارش داد یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در نظر داشته است طی فرآیند شورش در ۲۴ ژوئن اقدام به دستگیری سران نظامی ارتش روسیه کند. 

مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود با اعلام این خبر، افزودند: مقامات روسی به سرعت از این نیت شوم آگاهی یافتند. به احتمال زیاد یکی از عوامل اصلی که باعث شکست شورش گروه واگنر شد راه اندازی زودهنگام توطئه بوده است. 

یکی از مقامات آگاه در این رابطه گفت: آژانس‌های اطلاعاتی غربی از برنامه گروه واگنر برای شورش اطلاع داشتند. این موضوع از طریق رهگیری پیام‌های الکترونیک و تصاویر ماهواره‌ای حاصل شده بود. به دلیل نشر توطئه، پریگوژین مجبور شد به دنبال برنامه جدیدی برود. 

اکنون رئیس گروه واگنر در مینسک، پایتخت بلاروس حضور دارد. الکساندر لوکاشنکو که سابقه دوستی ۲۰ ساله با پریگوژین را دارد موفق شد در روند میانجیگری باعث جلوگیری از وقوع جنگ داخلی و نیز لغو پیگرد قضایی رئیس گروه واگنر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مبارز
۰۳:۰۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
این بار هم توطئه ی شوم انگل ساکسون های وحشی و یهودیان جنایتکار درنده خو ، شکست مفتضحانه ای خورد.
سر خائن مدت زیادی روی بدنش دوام نمی آورد . . .
ایرانیومU-238.03
۰۱:۵۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
پشت زلنسکی و امریکا با لو رفتن یوگنی پریگوژین شکسته شده.