سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آفات گیاهی در ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های مازندران

مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های مازندران آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

امین وطن دوست رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری گفت: عملیات کنترل آفات و مبارزه با بیماری‌ها در سطح ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های حوزه استحفاظی این اداره کل از شهریور پارسال تاکنون در حال اجرا استکه بخشی از آن پایان یافته و بخشی دیگر در حال اجرا می‌باشد.

او افزود: عملیات مبارز با آفت ابریشم بافت ناجور در ۲۵۰ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه انجام شده و در اسفند ماه ۱۴۰۱ پایان یافت.

وطن دوست ادامه داد: کنترل و مبارزه با آفت پروانه سفید آمریکایی نیز در ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی ایزدشهر و انارچار شهرستان نور و پارک جنگلی نور آغاز شده و در حال اجرا است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری گفت: مبارزه با آفت شب پره شمشاد در ۱۵۰ هکتار از اراضی جنگلی مناطق سنگده شهرستان ساری و لوچنده شهرستان بهشهر از شهریور ۱۴۰۱ آغاز و در حال اجرا است

او افزود: در راستای مبارزه با آفت پروانه تخم انگشتری نیز عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در ۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی مناطق نجارکلا، اسپرز، اسبوکلا و گردنه سر شهرستان سوادکوه شمالی آغاز شده و در خرداد ۱۴۰۲ پایان یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.