سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دعای عرفه در ۳۲ امامزاده و بقاع متبرکه استان قزوین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه همزمان با نهم ذی الحجه در ۳۲ امامزاده و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه همزمان با نهم ذی الحجه از ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز چهارشنبه در ۱۸ امامزاده و ۱۴ بقعه شاخص و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: در روز عرفه، بندگان خالص و مومن خدا به عبادت و بندگی پرداخته و انسان‌ها براساس ظرفیت خود از آمرزش خدای رحمان بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه دعای عرفه در ۱۸ امامزاده شاخص استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم در شهر قزوین و در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، چهارانبیاء (ص)، امامزاده سلطان سیدمحمد (ع)، امامزاده علی (ع)، امامزاده آمنه خاتون (س)، امامزاده بی بی شهربانو (س) و امامزاده حلیمه خاتون (س) برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اعمال این روز، اضافه کرد: مراسم غسل، زیارت امام حسین (ع)، ۲ رکعت نماز در زیر آسمان، اقرار به گناهان، اقامه چهار رکعت نماز و در هر رکعت پس از حمد ۵۰ مرتبه قرائت سوره توحید، قرائت دعای عرفه و روزه از جمله اعمال این روز است.

وی یادآور شد: در این برنامه‌ها از افراد برجسته و ممتاز جهت قرائت دعای پر فیض عرفه دعوت به عمل آمده و هماهنگی‌های لازم با نیرو‌های مردمی، پایگاه‌های بسیج، آتش‌نشانی و شهرداری‌های مناطق برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم صورت گرفته است.

استان قزوین دارای ۲۲۶ بقعه متبرکه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.