پاکطینت، سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان در این همایش به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری به نسبت سال گذشته و کاهش ۶۰ درصدی در پایان وقت اداری به نسبت مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاری ششمین روز از هفته مدیریت مصرف با شعار «مدیریت مصرف برق، جلب مشارکتهای مردمی»، عملاً تحقق این شعار بدون در نظر گرفتن بعد اطلاعرسانی غیرممکن خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی نقش کلیدی در اطلاعرسانی ایفا میکنند، افزود: در موضوع مصرف انرژی و بهویژه مصرف برق امسال نیازمند ترویج بیشتر یک ارزش اجتماعی تحت عنوان مصرف بهینه هستیم؛ چراکه ناترازی تولید و مصرف و عبور موفق از اوج بار تابستان در گرو برنامهریزی و مشارکت مردم است.
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان به تدوین ۱۴۰ برنامه عملیاتی وزارت نیرو در راستای عبور از پیک بار امسال اشاره کرد و گفت: مردم میدانند و بهخوبی آگاهند که مسؤولیت اجتماعی و انگیزههای فردی میتواند مهمترین عامل برای انجام بعد اطلاعرسانی و مشارکت مردمی در بحث مدیریت مصرف برق در اجتماع باشد تا با اقداماتی جزئی که همگی قابلیت اجراشدن را دارد، بتوانند برق را بهینه مصرف کنند.