سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه مرغ دو نرخی در گناباد

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد گفت: هم‌اکنون ۲ نرخی بودن مشکل مهم این شهرستان در عرضه مرغ به شمار می‌رود.

ابوالفضل شاکری روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گناباد گفت: تفاوت قیمت مرغ در این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همجوار موجب کمبود مرغ در گناباد شد.

وی تصریح کرد: مرغ در بازار شهرستان گناباد با قیمت هر کیلوگرم ۷۳۰ هزار ریال و در شهرستان‌های همجوار به نرخ بالاتر و حتی ۸۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

معاون فرماندار گناباد ادامه داد: این مساله موجب شده که تعداد زیادی از مردم از شهرستان‌های همجوار و نزدیک برای خرید مرغ به گناباد عزیمت کنند، این مساله در برخی موارد موجب کمبود مرغ در این شهرستان شده است.

وی گفت: با وجودی که در گناباد، اکنون کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد، ولی به دلیل افزایش تقاضا شاهد کمبود آن در برخی ساعات روز در فروشگاه‌های عرضه هستیم.

شاکری با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌ها مرغ قطعه کاری شده را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند، افزود: قطعه کاری کردن مرغ در فروشگاه‌های عرضه ممنوع است و این اقدام تنها باید در کشتارگاه‌ها انجام و با نشان کشتارگاه در فروشگاه‌ها توزیع شود.

وی بر برنامه ریزی‌های کاربردی و افزایش نظارت‌ها بر تولید و عرضه مرغ در شهرستان گناباد تاکید کرد.

۸۵ درصد مرغ تولیدی گناباد به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی گناباد هم گفت: از مجموع ۳۸ تن مرغ که روزانه در کشتارگاه‌ها و مرغداری‌های این شهرستان تولید می‌شود، پنح تن و معادل ۱۵ درصد در بازار این شهرستان و ۳۳ تن و یا ۸۵ درصد بقیه به سایر شهرستان‌های همجوار و مرکز استان خراسان رضوی ارسال می‌شود.

رمضانعلی قاسمی ببان کرد: سالانه به طور متوسط هفت و نیم میلیون جوجه‌ریزی در ۸۴ واحد مرغداری گناباد انجام می‌شود که نتیجه آن تولید ماهانه ۱۴ هزار تن و روزانه ۳۸ تن گوشت سفید در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گناباد انجام شد.

رییس شعبه تعزیرات حکومتی گناباد هم خواستار افزایش نظارت‌ها بر مراحل تولید و عرضه مرغ در کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها و فروشگاه‌های توزیع توسط مسوولین و دست اندرکاران مربوطه شد.

محمد رضا عرب با اشاره به اینکه باید با هرگونه عرضه خارج از شبکه مرغ برخورد شود، گفت: هرگونه توزیع مرغ در کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه باید با صدور فاکتور خرید انجام شود تا امکان افزایش نظارت‌ها بر این بخش بهتر انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.