سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین شکرگزاری برداشت گندم در خوسف

آیین شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات در شهر ماژان با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

آیین شکرگزاری برداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات در شهر ماژان   صبح امروز با حضور جعفری مدیر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، بخشی مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، حجت الاسلام فلسفی رئیس شورای زکات استان، فرماندار شهرستان خوسف و جمعی از مسئولین در روستای تقی آباد شهر ماژان برگزار شد.

خبیری مدیر جهاد کشاورزی خوسف در این مراسم  با اشاره به سطح کشت محصول گندم در این شهرستان گفت: سطح کشت این محصول در ۱۶۰۰ هکتار انجام شده است.

او  با بیان اینکه برداشت محصول گندم در این شهرستان از اوسط خردادماه آغاز شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح ۱۶۰۰ هکتار مزارع گندم خوسف امسال ۵ هزار و۶۰۰ تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف اظهار کرد: مهم‌ترین ارقام کشت شده در این شهرستان، برزگر، بمی وارگ است  .

او ادامه داد: برداشت غلات با ۸ کمباین در شهرستان انجام می‌شود که بیشترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به بخش ماژان است وتن‌ها مرکز خرید تضمینی گندم در شرکت تعاونی مالک اشتر محصول کشاورزان را خریداری خواهد کرد که پیش بینی می‌شود ۸۴۰میلیارد ریال عاید کشاورزان شود.

در حاشیه این مراسم که باحضور تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان برگزار شد کشاورزان مشکلات خود را در زمینه خرید تضمینی گندم، کمبود آب و... مطرح کردند و مسئولین قول پیگیری دادند.

در پایان مراسم هم دعای شکر محصول گندم قرائت شد و به صورت نمادین برداشت از مزرعه گندم هم انجام شد و از سه گندمکار برتر هم تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.