سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تابستانه مهارت در قزوین کلید خورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: طرح تابستانه مهارت با هدف توسعه فرهنگ مهارت و کارآفرینی با مشارکت هفت دستگاه و نهاد در استان کلید خورد.

 علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در نشست شورای مهارت استان قزوین گفت: در قالب این طرح شاهد هم افزایی دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، تعاون کار و رفاه، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و دانشگاه آزاد در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی خواهیم بود.

این مسوول گفت: دوره‌های مهارتی تدارک دیده شده از سوی هر دستگاه پس از تایید در دبیرخانه شورای مهارت به مسوولیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به شکل رایگان برای جامعه هدف دستگاه‌های یاد شده برگزار می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه دوره‌های یاد شده باید متناسب با نیاز بازار کار و استعداد و علاقه متقاضیان برگزار شود، اظهار کرد: در این طرح از ظرفیت مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و امکانات و کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان قزوین استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی باید با برگزاری دوره‌های مهارتی پر شود، اظهار کرد: فصل تابستان به ویژه برای دانش آموزان بهترین زمان برای یادگیری مهارت به شمار می‌رود و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

این مسوول گفت: بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلات دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت از حضور در بازار کار محروم هستند و همچنین بسیاری از واحد‌های تولیدی قزوین نیز نیازمند نیروی کار ماهر هستند بنابراین اجرای طرح‌هایی مانند تابستانه مهارت می‌تواند افراد را دارای مهارت کرده و آن‌ها را مهیای حضور در بازار کار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی قزوین با بیان اینکه ۱.۵ درصد شاغلان بخش کشاورزی و ۵.۵ درصد شاغلان صنعت کشور مربوط به استان قزوین است، افزود: مهارت آموزی تنها مختص افراد جویای کار نیست بلکه در راستای ارتقای بهره وری و آشنایی با فناوری‌های جدید در حرفه‌های مختلف نیاز است تا افراد شاغل نیز مهارت خود را بروزرسانی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.