سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سرمایه امروز ۶ تیر تحت تاثیر چه اخباری بود؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۶ تیر حدود ۵۳۷ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

غفوری گفت: شاخص کل بورس امروز با ریزش بیش از ۲۷ هزار واحدی و درصد تغییرات منفی ۱.۲۷ درصدی منفی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۲۰۳ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از ۵ هزار واحدی و درصد تغییرات ۰.۷۳ درصدی منفی در تراز ۷۵۰ هزار و ۶۳۷ واحدی ایستاد بازار وضعیت منفی را تجربه کرد و حال صنایع پتروشیمی و پالایشی اصلا مساعد نبود و عمده تاثیرپذیری شاخص کل از این گروه صنایع بود.

او در ادامه گفت: امروز ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم در بازار سرمایه دست به دست شد و ارزش معاملات نیز حدود ۶ هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان ثبت شده است. سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۱ میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۷ میلیون تومان رقم خورده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۶ تیر حدود ۵۳۷ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه خارج شده است در نهایت امروز ۷۰ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۵۱۶ نماد در وضعیت منفی و ۳۰ درصد دیگر بازار یعنی حدود ۲۲۰ نماد هم در محدوده مثبت معامله شدند. صندوق‌های با درآمد ثابت بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی و بیشترین خروج نقدینگی را صنایع دلاری و پتروشیمی و پالایشی به خود اختصاص دادند.

غفوری در خصوص عوامل و اخبار اثر گذار بر روند بازار امروز هم گفت: خبر‌های ضد و نقیض، تصمیم گیری‌های جزیزه‌ای، دخالت‌های دستوری و بی توجهی به بازار سرمایه در هنگام تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف از جمله عوامل اثر گذار بر روند بازار سرمایه امروز بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.