سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان خبر داد؛

رشد ۸ درصدی پرونده‌های محاکم خانواده طی پارسال

مختاری گفت: طی پارسال ۱۴ هزار و ۳۰۰ پرونده در محاکم خانواده رسیدگی شده است، گفت: ورودی پرونده‌ها در محاکم خانواده ۸ درصد افزایش داشته است.

اکبر مختاری در ششمین روز از هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه طی پارسال ۱۴ هزار و ۳۰۰ پرونده در محاکم خانواده رسیدگی شده است، گفت: اگر چه ورودی پرونده در سطح استان افزایش نداشته است؛ اما ورودی پرونده‌ها در محاکم خانواده ۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در پرونده‌های طلاق توافقی، ۶۴ درصد  افزایش ورودی را داشته ایم که این میزان بالای ورودی پرونده، نشان می‌هد که ثبات لازم در حوزه خانواده‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد در حوزه خانواده جای کار مسائل فرهنگی وجود دارد.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۶۴ هزار و ۱۰۴ پرونده وارده به محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرمان طی پارسال، ۵۸ هزار و ۳۶۵ پرونده مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته است، بیان داشت:  ۶۴ هزار فقره پرونده نسبت به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر کرمان، آمار قابل توجهی است.  

او با بیان اینکه میزان ابلاغ الکترونیک در محاکم شهرستان کرمان ۹۲ درصد است که این مهم یکی از خدمات قوه قضاییه به مردم به شمار می‌رود، تصریح کرد: رسیدگی به دعاوی و صدور رای، حفظ و احیای حقوق عامه، پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی،   تعقیب و مجازات مجرمان از جمله وظایف قوه قضاییه به شمار می‌رود.

مختاری با بیان اینکه عمده کارکرد قوه قضاییه رسیدگی به دعاوی مردم و صدور حکم است، بیان داشت: ۵ مجتمع قضایی حقوقی،  خانواده، رسیدگی به جرائم اقتصادی،  انقلاب و تصادفات در شهرستان کرمان فعال هستند و ۴۲ شعبه دادگاه به دعاوی مردم رسیدگی می‌کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نامگذاری ششمین روز از هفته قوه قضاییه به عنوان «همدلی قوا، خدمت به مردم» گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ۳ قوه است که مستقل هستند و امور مربوط به خودشان را به صورت مستقیم انجام می‌دهند؛ اما معنای استقلال قوا به معنای نبود تعامل و هماهنگی نیست؛ بلکه به معنای آن است که می‌توان با هماهنگی امور مردم را بهتر به انجام رساند.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه به عنوان مثال در معاونت حقوقی قوه قضاییه تعدادی از لوایح قضایی تدوین شده و سال‌ها از تدوین آن‌ها گذشته و در صف تصویب قرار گرفته اند که ارتقای تعامل قوا می‌تواند منجر به تسریع در تصویب قوانین شود، تعامل قوا را راهکار مهمی برای حل بهتر مشکلات مردم دانست و افزود:  تعامل زمانی ارزش دارد که خروجی آن، ارتقای خدمت رسانی به مردم باشد و صرف جلسه و گفتگو نباشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.