سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطلوب بودن وضعیت پایداری شبکه برق در کشور و منطقه غرب

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب وضعیت پایداری شبکه برق در کشور و منطقه غرب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : امیدواریم با همکاری مشترکین تابستان امسال را هم بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به پایداری مناسبی که اکنون در شبکه برق خصوصا در بخش خانگی داریم، گفت: وضعیت پایداری شبکه برق در ایران از بسیاری از کشور‌های دیگر مطلوب‌تر است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود گذشت حدود ۲۰ روز از روز‌های گرم سال که با افزایش مصرف برق همراه است، هیچ خاموشی در ۴۸ شهرستان منطقه غرب کشور نداشتیم و امیدواریم مانند سال گذشته تابستان امسال را نیز بدون خاموشی سپری کنیم.

وی تامین برق پایدار خصوصا برای مشترکین خانگی را خط قرمز وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری مردم پیک فصل تابستان که معمولا از نیمه دوم خرداد آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

اسدی از وجود یک میلیون و ۸۲۰ هزار مشترک برق در منطقه غرب یاد کرد و افزود: اگر هریک از مشترکان فقط یک لامپ ۱۰۰ وات را خاموش کنند، حدود ۲۰۰ مگاوات مدیریت مصرف خواهیم داشت که مشکلات پیک فصل تابستان را مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تاکید کرد: در کنار تامین برق پایدار بخش خانگی، در تلاشیم همکاری مناسبی را با صنایع، بخش کشاورزی و ... نیز داشته باشیم.

تولید ۴۰۰۰ مگاوات برق در منطقه غرب/ افزایش ۳۰۰ مگاوات تولید به زودی

اسدی همچنین از وضعیت مناسب تولید برق در منطقه غرب با تحت پوشش قرار داشتن سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام یاد کرد و افزود: در حال حاضر نیروگاه‌های این منطقه حدود ۴۰۰۰ مگاوات تولید دارند که از این میزان حدود ۲۳۵۰ مگاوات آن در استان کرمانشاه تولید می‌شود که رقم قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه تولید برق کرمانشاه بیش از نیاز استان است، خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق در کرمانشاه به هزار مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید در نیروگاه‌های کرمانشاه یاد کرد و افزود: به زودی و با راه‌اندازی واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در اسلام آبادغرب ۳۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده می‌شود. 

وی افزود: این نیروگاه سیکل ترکیبی با استفاده از حرارت حاصل از دو واحد ۳۰۰ مگاواتی موجود نیروگاه دالاهو فعالیت می‌کند و اکنون بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسدی یکی دیگر از ظرفیت‌های خوبی که به شبکه برق استان اضافه می‌شود را نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دانست که با همکاری ایمیدرو احداث خواهد شد و جانمایی آن نیز صورت گرفته است

برچسب ها: اداره برق ، برق رسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.