سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح روکش آسفالت محور کوه سفید با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم از اجرای طرح روکش آسفالت محور کوه سفید قمرود به طول ۷ کیلومتر و با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

فرج قربانی با اشاره به اجرای طرح روکش حفاظتی آسفالت در محور روستایی کوه سفید قمرود در استان قم گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی بخش مرکزی قم که از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام در سطح استان بوده و محور‌های آن از ترافیکی ترکیبی ادوات کشاورزی، خودرو‌های باری، خودرو‌های سواری سبک برخوردار است، ارتقا سطح ایمنی راه‌های آن از اولویت‌های عمرانی و اجرایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم می‌باشد.

قربانی افزود: از آنجا که پروژه‌های عمران جاده‌ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، در کاهش حوادث جاده‌ای نقش بسزایی دارند، در قالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت در طول ۷ کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود در بخش مرکزی قم اقدام شد.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم ،روکش حفاظتی اسلاری سیل را از جمله روش‌های نوین در زمینه نگهداری از سطوح آسفالتی برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی آسفالت محور کوه سفید، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بیش از ۳۵ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شده است.

فرج قربانی در خصوص بازه زمانی تکمیل این پروژه اعلام کرد: با توجه به ترافیک زیاد محور قمرود، تسریع در روند اجرایی این طرح در دستور کار قرار داشته و این طرح تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم ، سرعت مناسب در اجرا، عدم آسیب‌های زیست محیطی، صرفه اقتصادی را از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت اسلاری سیل عنوان کرد و افزود: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، مصالح سنگی دانه بندی شده است که توسط دستگاهی مخصوص و کاملاً ایرانی، بر سطوح جاده‌ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.