سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی هزار و ۴۸ تن بار بیش از ظرفیت مجاز در راه های قزوین

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: یک هزار و ۴۸ تن بار از ظرفیت مجاز از ناوگان باری قزوین شناسایی شد.

ابراهیم شنوافلاح رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سه ماه گذشته یک هزار و ۴۸ تن بار بیش از حد مجاز از ۱۸۶ وسیله نقلیه سنگین در راه‌های استان کشف شد.

شنوافلاح افزود:در این مدت با بازرسی از ۲۵۴ وسیله نقلیه در راه‌های استان ۱۸۶ دستگاه متخلف از نظر حمل بار اضافه شناسایی شدند.

وی اضافه کرد:بارگیری محمولات با وزن بیش از حد مجاز، تخلف بوده و باید راننده متخلف نسبت به پرداخت جریمه خسارت اقدام کند.

شنوافلاح ادامه داد: تخلفات مربوط به اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس راه و یا باسکول‌های سیار و در نهایت تکمیل فرم معرفی و ارسال به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

وی یادآور شد:حمل کالا با وزن بیش از ظرفیت مجاز از عوامل اصلی تخریب راه‌ها است که هم هزینه زیادی برای بهسازی راه و ابنیه فنی وارد می‌کند و هم احتمال سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد.

شنوافلاح با اشاره به حضور مستمر و مداوم گشت‌های نظارت و بازرسی کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه برای کنترل حمل بار در جاده‌ها افزود:علاوه بر این، استفاده از سامانه‌های هوشمند توزین در حین حرکت (WIM) نیز از دیگر راهکار‌های کنترل میزان حمل بار است که به تعداد ۲ دستگاه در قزوین فعال است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: سامانه توزین در حال حرکت با مزایایی، چون کاهش اتلاف وقت، صرفه جویی در مصرف سوخت و دقت در شناسایی تخلفات حمل بار، روشی برای کنترل وزن وسیله نقلیه بدون متوقف کردن آن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.