سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان هفته هوا گرد و خاکیست

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در روز‌های پایانی هفته، سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در استان می‌شود.

 

نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شب و روز گذشته شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و آسمان غبار آلود در استان بودیم.

او افزود: در شب و روز گذشته پیشینه سرعت وزش باد در علی آباد زارعین ۸۳ کیلومتر در ساعت، بندان ۷۶ کیلومتر در ساعت، خوسف ۶۵ کیلومتر در ساعت و بیرجند ۵۸ کیلومتر در ساعت و کمترین دید افقی در حاجی آباد زیرکوه با ۸۰۰ متر، بیرجند هزار و ۲۰۰ متر، سرایان ۵ هزار متر، سربیشه و طبس ۳ هزار متر، فردوس و قاین ۴ هزار متر و کمترین دید افقی در نهبندان دو هزار متر گزارش شده است.

نخعی بیان کرد: انتظار داریم امروز به تدریج از غلظت گرد و غبار در استان کاسته شود هرچند که امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: چهارشنبه تا پنجشنبه با تقویت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در منطقه می‌شود.

او عنوان کرد: طی سه روز آینده تغییرات دما در طول روز محسوس نیست، اما در ساعت اولیه صبح هوا خنک‌تر می‌شود.

نخعی تصریح کرد: کماکان نسبت به شرایط عادی فصل، هوا گرمتر است و از پنجشنبه و جمعه روند تغییرات دما افزایشی است و هوا گرمتر می‌شود و مدیریت مصرف آب و برق در این ایام ضروری است.

در شب و روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با ۴۹ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه کشور ثبت شد.

تغییرات دما در مرکز استان نیز بین ۲۲ و ۳۸ درجه ثبت شد.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.