سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدایت تسهیلات به سمت ساخت و ساز بازار مسکن را به آرامش می‌رساند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پرداخت و تزریق تسهیلات به سمت ساخت و ساز بازار را به سمت آرامش و ثبات قیمتی هدایت می‌کند.

اقبال شاکری گفت: هنوز بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن از جمله پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت نهضت ملی مسکن  همکاری لازم را انجام نمی‌دهند وهمین امر باعث کاهش  روند تولید مسکن در کشور شده است.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس،   بسیاری از بانک‌ها که در حوزه تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را نداشته اند در حال حاضر به فکر پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی برای خرید مسکن هستند که این اقدام خود زمینه ساز تشدید قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد شد.

او می‌گوید: دولت باید تمرکز خود را تنها  بر حوزه ساخت مسکن قرار دهد و از این طریق انگیزه لازم را برای افزایش تولید و عرضه مسکن   بیشتر کند تا از این طریق شاهد قیمت تمام شده ساخت مسکن در کشور باشیم.

شاکری یادآور شد: تسهیلات خرید مسکن در حال حاضر با توجه به نرخ تعیین شده  فاصله بین ساخت و عرضه مسکن را افزایش می‌دهد و این اقدام خود بازار مسکن را به سمت رشد قیمتی هدایت میکند این در حالی است که در بسیاری بخش‌ها شاهد آن هستیم که  با احتکار ساختمان‌ها و افزایش تسهیلات خرید مسکن قیمت این واحد‌ها و ساختمان‌ها افزایش پیدا می کند این در حالی است که باید منابع مالی تنها به حوزه ساخت مسکن تزریق شود تا بازار آرامش پیدا کند.

او یادآور شد: در خصوص افزایش تسهیلات ساخت مسکن پیشنهاداتی را به شورای پول واعتبار داده ایم وامیدوار هستیم تمهیدات لازم در این خصوص صورت گیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.