سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان خبر داد.

فریبرز نیاستی با بیان اینکه ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مطالبات داروخانه‌ها از طریق بیمه سلامت پرداخت شده است، گفت: تمام مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران اعم از هزینه‌های مرتبط با طرح دارویار و نیز سهم سازمان تا پایان خرداد ماه سالجاری به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسویه شد. 

او با بیان اینکه تمام داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: در حال حاضر ۲۶۳ داروخانه در سطح استان با ما قرارداد دارند و از آنجا که تأمین دارو‌های مورد نیاز بیماران اهمیت بسزایی دارد، باید از تمام ظرفیت خود برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها بهره‌مند شویم. 

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت در خصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرای طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و نیز الکترونیکی شدن فرآیند‌های ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع می‌شود که با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت فراهم خواهد شد.

او تصریح کرد: در طول ادوار گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این حد موفق نبوده و همیشه تاخیر‌ها چند ماه بود، اما طی دو سال گذشته شرایط بهتری حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به‌روز است.

نیاستی با بیان اینکه امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی منجر به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت شود ابراز امیدواری کرد با این مهم موسسات و مراکز درمانی استان دغدغه کمتری برای رفع نیاز‌ها و کمبود‌های خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.