سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار مرکز جدید تشخیص و درمان سالک در شیراز

مرکز جدید تشخیص و درمان سالک در آئینی با حضور رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر و جمعی از کارکنان این مرکز برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: با توجه به اهمیت کنترل بیماری سالک و همچنین به منظور رفاه حال بیماران در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات بهتر، مرکز جدید تشخیص و درمان بیماری سالک به بهره برداری رسید.

علیرضا شریعتی افزود: در این مرکز، خدمات ویزیت بیماران از سوی پزشک و انجام آزمایش تشخیص سالک و انواع روش‌های درمان از جمله کرایوتراپی از سوی کارشناسان با تجربه به صورت رایگان ارایه می‌شود.

او تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند در صورت مواجهه با هر گونه زخم یا ضایعه پوستی که بیش از ۱۰ روز طول کشیده است، برای تشخیص و در صورت تایید بیماری، استفاده از خدمات درمان رایگان سالک، به مرکز تشخیص و درمان سالک مراجعه کنند.

بیماری سالک یا لیشمانیوز (Leishmaniasis)، بیماری انگلی است که توسط انگلی به نام لیشمانیا (Leishmania) که در پشه‌های خاکی آلوده زندگی می‌کند، ایجاد می‌شود، پشه‌های خاکی، حامل انگل‌هایی هستند که در محیط‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند.

کانون‌های اصلی بیماری سالک در ایران، استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، سمنان، یزد، خوزستان، هرمزگان، فارس، گلستان و بوشهر هستند و معمولا بین سه تا ۱۲ ماه بعد از گزش، علائم اولیه بیماری آشکار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.