سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قول مسئولان برای رفع مشکل کمبود آب روستا‌های دیهوک

کمبود آب سه روستای پیکوه، اسفندیار و فهالنج در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان قول رفع این مشکل را دادند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی وضعیت شبکه آبرسانی روستا‌های بخش دیهوک با اشاره به اینکه مردم نباید در هیچ نقطه‌ای بدون آب بمانند و تأمین آب شرب باید در اولویت قرار گیرد گفت: شرکت آب و فاضلاب نسبت به تأمین آب شرب روستا‌ها و مناطقی که در این فصل با کمبود و نبود آب مواجه هستند، از طریق تأمین تانکر آب در استان اقدام کند.

او افزود: همانطور که پیگیر تأمین آب مور نیاز مردم در روستا هستیم باید پیگیر تأمین آب معادن زغال سنگ نیز  باشیم.

در این جلسه همچنین مقرر شد در روستای پیکوه باتوجه به کمبود آب شرب،  شرکت آبفای استان مبلغ ۳  میلیارد تومان  از محل اعتبارات استانی در خصوص احداث خط انتقال آب به طول ۲ کیلومتر اقدام کند.

همچنین مقرر شد با همکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس ۵ میلیارد تومان از طریق مشارکت اجتماعی برای احداث مخزن ۳۰۰ متر مکعبی در روستای پیکو اقدام کند.


بیشتر بخوانید


 در این جلسه همچنین مطرح شد شرکت آب و فاضلاب نسبت به اصلاح شبکه بهداشتی روستا به طول سه کیلومتر با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  از محل اعتبارات استانی اقدام کند و همچنین شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به دو نقطه پیشنهادی مطالعات حفر چاه آب شرب را در دستور کار قرار دهد.

برای روستای فهالنج  نیز شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به تأمین، تخصیص و تجهیز چاه آب شرب به مبلغ ۲ و نیم میلیارد ریال در مدت دو هفته اقدام کند.

رحیمی فرماندار طبس با اشاره به جمعیت بالای برخی روستا‌های بخش دیهوک و اینکه این روستا‌ها مهاجر پذیر است گفت: با توجه به گرمای هوا، خشکسالی‌های چندین ساله، خشک شدن قنوات و کاهش آب چاه‌های موجود، مردم این منطقه این روز‌ها با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

او افزود: برخی از این روستا‌ها در طول روز فقط ۲۰ دقیقه آب دارند و این مشکلات کمبود آب در این روستا مربوط به چندین سال است که با وجود پیگیری این مشکلات هنوز  اقدامی صورت نگرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.