سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد، بستر مناسب ترویج صنایع‌دستی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی بستر مناسبی برای ترویج صنایع‌دستی به ویژه با محور کاربردی کردن صنایع‌دستی هستند.

عبدالمجید عربی سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به عنایت معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص تجهیز بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی با صنایع‌دستی گفت: رویداد‌هایی در این خصوص در نظر گرفته‌ایم تا در چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی استان یزد نمایش دهیم و بر اساس آن، بتوانیم اقامت خصوصاً در بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی با صنایع‌دستی را پررنگ‌تر نشان دهیم و گردشگری و صنایع‌دستی را در حوزه اقامت تقویت کنیم.

او بابیان این‌که قرار است آثاری که ملزومات بومگردی‌ها در حوزه صنایع‌دستی هستند، در این نمایشگاه به‌طور اختصاصی دیده شود، گفت: قرار است آثار منتخب را داوری کنیم و علاوه بر عکاسی از این آثار، کتابچه‌ای تهیه‌شده و به عنوان یکی از محصولات این نمایشگاه ملی، برای استفاده دیگر استان‌ها موردتوجه قرار گیرد.

عربی  با تأکید بر این‌که بومگردی‌ها بستری مناسب برای معرفی صنایع‌دستی هستند، گفت: کاربردی کردن صنایع‌دستی یکی از مسائلی است که امروزه باید بیش از پیش به آن توجه داشته باشیم و پیوست اقامت و گردشگری در حوزه صنایع‌دستی می‌تواند منجر به توسعه صنایع‌دستی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.