سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات بازار مسکن در گرو هدایت تسهیلات به حوزه ساخت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدایت تسهیلات مسکن به ساخت زمینه ساز بهبود وضعیت بازار خواهد شد

آقای مجتبی یوسفی گفت: در حال حاضر دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید تسهیلات مسکن را به سمت ساخت وساز هدایت کند تا تولیدکنندگان و سازندگان مسکن انگیزه لازم برای ساخت و افزایش تولید مسکن را داشته باشند.

به  گفته عضو کمیسیون عمران مجلس،  افزایش تولید و عرضه مسکن نیازمند تسهیلات و منابع مالی است که در این بخش تاکنون تمهیدات درستی در نظر گرفته نشده و بخش زیادی از تسهیلات به حوزه خرید مسکن تزریق شده است.

او می‌گوید: در حال حاضر تسهیلات ساخت مسکن به ویژه در پروژه‌های نهضت ملی مسکن به  ۵۵۰ میلیون تومان  رسیده است که برای پرداخت آن باید تمامی بانک‌ها همکاری داشته باشند، در  غیر این صورت انگیزه لازم برای ساخت مسکن ببین سازندگان و تولید کنندگان ایجاد نمی‌شود.

یوسفی گفت: تسهیلات ساخت مسکن به صورت مرحله‌ای و همزمان با پیشرفت پروژه به سازندگان پرداخت می‌شود؛ بنابراین  امکان انحراف آن وجود ندارد که در نتیجه دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن و ساخت باید هرچه سریعتر برنامه ریزی در این خصوص را انجام دهد. گفتنی است دولت باید با هدایت تسهیلات به سمت ساخت مسکن اقدامات لازم را برای بهبود بازار و همچنین رونق بازار  و تسریع در روند اجرای ساخت را در دستور کار خود قرار دهد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.