سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 بازرس کل استان کرمان:

نزدیک به ۶ هزار شکایت مردمی علیه دستگاه‌های اجرایی را حل کردیم

آبیار گفت: یکی از وظایف ما، رسیدگی به شکایت‌های مردمی است که طی  سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ هزار شکایت مردمی علیه دستگاه‌های اجرایی را حل کردیم.

احمد آبیار امروز در دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مجموعه خبرنگاران، امین و مورد اعتماد همه دستگاه‌ها خصوصا دستگاه قضا هستند، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در استان کرمان فعال و وابسته به قوه قضائیه است، سازمان بازرسی کل کشور است.

او افزود: اقدامات پیشگیرانه، یکی از ارکان اصلی سازمان بازرسی است که عبارتند از نظارت، رسیدگی به جرائم و تخلفات از جمله این اولویت‌ها است.

 بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه پارسال ۱۶۷ هشدار به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد، بیان کرد: یکی از وظایف دیگر ما، رسیدگی به شکایت‌های مردمی است که طی  سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶ هزار شکایت مردمی علیه دستگاه‌های اجرایی را حل کردیم.

او گفت: طی پارسال  نزدیک به ۷ هزار اطلاعیه از مردم دریافت کردیم که از فساد و رشوه کادر اداری دستگاه‌ها حکایت داشت.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳ هزار شکوائیه و گزارش مردمی را پیگیری کردیم، ادامه داد: بی احترامی به مردم به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

او با اشاره به اینکه مبارزه با فساد کار بسیار سخت و طاقت فرسائی است؛ چرا که جمع آوری دلایل و مستندات کمی زمان‌بر است؛ اما از اولویت‌های ما است، بیان داشت: پرونده‌های کشف فساد با سرعت بررسی و رسیدگی و منجر به صدور حکم می‌شود.

آبیار با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۲۲۵ پرونده اعم از  کشف فسادکیفری و تخلفات اداری را تشکیل داده ایم، افزود: عمده پرونده‌های تشکیل شده در سازمان بازرسی استان ترک فعل بوده است.

او بیان داشت: ۱۱۷ نفر از مرتکبین به جرم ترک فعل، اختلاس، ارتشا، تصرف غیرقانونی و تصدی بیش از یک شغل تاکنون شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.