سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای تابستان امسال در کرمانشاه گرمتر از نرمال

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای تابستان امسال در کرمانشاه در مجموع گرمتر از نرمال خواهد بود.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به پیش‌بینی جوی بلندمدت برای تابستان پیش رو هم از نظر دمایی و هم بارندگی، گفت : بررسی‌ها حاکی از آن است که دمای کل استان در سه ماهه تابستان در نیمه غربی نیم تا یک درجه سانتی گراد و در نیمه شرقی یک تا دو درجه سانتی گراد گرمتر از نرمال خواهد بود.

وی ادامه داد: در تیرماه در نوار مرزی غربی استان شامل قصرشیرین و سرپل ذهاب دما در حد نرمال، از نوار مرزی تا نزدیک نوار شرقی نیم تا یک درجه گرمتر از نرمال و در نوار شرقی شامل سنقر و کنگاور یک تا دو درجه سانتی گراد گرمتر از نرمال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت دمای استان در مردادماه یادآور شد: در این ماه دمای نوار غربی نیم تا یک درجه و نوار شرقی یک تا دو درجه سانتی‌گراد گرمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

زورآوند با بیان اینکه در شهریور ماه و خصوصاً نیمه دوم این ما دمای گرمتر از نرمال را داریم، تاکید کرد: در این ماه در مجموع دمای کل استان یک تا دو درجه گرمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به وضعیت بارشی سه ماه تابستان داشت که البته رقم چشمگیری هم نیست و عنوان کرد: میزان بارش تابستانی امسال کرمانشاه نیز به اندازه نرمال پیش بینی می‌شود، اما ممکن است در برخی نقاط یا ایستگاه‌ها نیز بارش رگباری چند میلی‌متری داشته باشیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه این نکته را هم یادآور شد که دقت پیش‌بینی‌های بلندمدت کمتر از پیش بینی روزانه و هفتگی بوده و احتمال تغییر آن وجود دارد .

برچسب ها: هواشناسی ، گرمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.