سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت جانبازان شیمیایی سردشت پایش شد

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: به منظور کنترل سلامت جانبازان شیمیایی این شهرستان، یک گروه پزشکی متشکل از چهار پزشک متخصص، وضعیت جانبازان شیمیایی را پایش کردند.

احمد بیورانی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: این تیم پزشکی متشکل از پزشکان متخصص داخلی، ریه و روان‌پزشکی در مدت ۲ روز (سوم و چهارم تیر) ۲۰۰ جانباز شیمیایی این شهرستان را معاینه کردند.

وی ادامه داد: در این پایش همسر یا یکی دیگر از اعضای خانواده جانبازان شیمیایی نیز در خصوص نحوه مراقبت از مصدومان شیمیایی آموزش دیده و مهارت‌های لازم در این زمینه را فرا گرفتند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت افزود: یکی از اهداف این تیم تخصصی بررسی مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی این جانبازان است که پس از معاینه، در صورت عدم کفایت خدمات درمانی این درمانگاه، به مراکز درمانی دیگر مناطق و تهران اعزام می‌شوند تا فرآیند درمانی آن‌ها کامل شود.

بیورانی اضافه کرد: با راه اندازی درمانگاه شیمیایی سردشت، با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی سلامت جانبازان شیمیایی این شهرستان بصورت مستمر پایش می‌شود.

وی یادآور شد: شانزدهمین کمیسیون پزشکی ویژه مصدومان و جانبازان بمباران شیمیایی این شهرستان، طی ۲ روز (۲۵ و ۲۶) خرداد با حضور تیم‌های پزشکی تخصصی برگزار و در آن وضعیت ۳۴۰ مدعی مصدومیت شیمیایی بررسی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.