سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدابیر ویژه دامپزشکی هرمزگان برای ذبح شرعی دام در روز عید قربان

بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی هرمزگان در روز عید قربان از ساعت ۴ صبح تا ۴ عصر بر ذبح شرعی دام زنده نظارت می‌کنند.

سید امیرمختار بهاری رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: در روز عید قربان ۳۹ گروه بازرسی ثابت و سیار شامل ۲۲ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی کار نظارت بر ذبح سالم و شرعی دام زنده را در کشتارگاه‌های استان بر عهده خواهند داشت.

بهاری گفت: حفظ سلامت عمومی جامعه، جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین دام و انسان و ذبح سالم و شرعی دام از اهداف تشکیل تیم‌های ویژه بازرسی اداره کل دامپزشکی هرمزگان است.

او گفت: در روز عید قربان تیم‌های بازرسی ثابت و سیار از ساعت ۴ صبح تا ۴ عصر بر ذبح شرعی دام نظارت می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان، مردم دام زنده و گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه‌های مجاز تهیه و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بهاری با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد خونریزی دهنده است که از دام زنده به انسان منتقل می‌شود.

او گفت: این بیماری خطرناک در دام زنده علائم خاصی ندارد و تنها در انسان با سردرد، حالت تهوع، اسهال و استفراغ و خونریزی زیرپوستی تشخیص داده می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: برای از بین رفتن هرگونه آلودگی احتمالی، مردم گوشت گرم ذبح شده را ابتدا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.