سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویا نمودن اقتصاد روستا محور کلید حل مشکل اشتغال است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: اقتصاد روستا محور، کلید حل مشکل اشتغال است، توسعه مشاغل حوزه گردشگری و صنایع دستی در روستا‌ها گام بلندی در جهت رفع مشکل اشتغال و ممانعت از مهاجرت است.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان گفت: نباید اشتغال روستایی را به مشاغل صرفا روستا محور محدود کرد.

او می‌گوید: از آنجا که فعالیت اقتصادی در روستا ارزان‌تر از شهر است، باید روستا را به صنعت و فناوری گره بزنیم و از این طریق به افزایش تولید و اشتغال استان کمک کنیم.

به گفته او توسعه زراعت چوب در خوزستان یک راهکار مناسب اشتغالزا در محیط‌های روستایی و در عین حال عاملی برای بهبود محیط زیست و مبارزه با ریزگردهاست. تولید نهال که پیش نیاز این طرح است، یک حلقه مهم اقتصادی در زنجیره ارزش زراعت چوب است و درآمد خوبی برای روستا‌ها به همراه خواهد داشت.

راضی جلالی گفت: باید این قابلیت را در روستا‌های استان تعریف کنیم تا از طریق تولیدات صنعتی و کشاورزی بویژه در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری، یک زنجیره ارزش اشتغالزا در استان ایجاد شود.

او گفت: ممکن است پرداخت تسهیلات به برخی افراد به دلایل مختلف از جمله عدم آگاهی نسبت به بازار و نیز عدم بهره مندی از آموزش‌های لازم در موضوعاتی از جمله بازاریابی، بعضاً به شکست منجر می‌شوند و لازم است آموزش پیش از آغاز فعالیت‌های اقتصادی ارائه شود.

او گفت: هدف از پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار است و در این مسیر اقتصاد تعاونی به عنوان یک الگوی موفق اقتصادی می‌تواند علاوه بر توزیع عادلانه ثروت بین اعضاء، باعث توسعه اقتصادی شود. همچنین در این مسیر با ارائه مشوق‌های لازم در بخش تعاون، شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.